Gå till innehåll

DirectDraw Error i Dungeon Siege


DAson

Recommended Posts

När jag försöker starta spelet Dungeon Siege så får jag ett DirectDraw Error vad kan det bero på och vad är det som fattas för att detta spel ska kunna fungera. Spelet funkar i Windows 7 försökte i Windows 10 och nu i Windows 8.1 men får som sagt DirectDraw Error se bild.

Dungeon Siege - Fatal Error.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även spelet Dungeon Siege 2 och det spelet går att spela men inte första Dungeon Siege undrar vad som skiljer dessa två. Enligt DxDiag så är DirectDraw-acceleration Aktiverad hoppas inte spelet klagar att jag har två skärmar kanske prova att starta spelet med en skärm.

post-7770-0-69009100-1456708415.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade nyss på laptopen och där funkar Dungeon Siege och kan spela det där istället. Kan det va grafikkortet som inte vill funka med spelet har funkar förr men inte nu. Laptopens grafikkort är en AMD och där funkar Dungeon Siege så då får den vara lösningen på mitt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både stationära och laptopen kör 64-bitars Windows 8.1 men olika hårdvara. Har kollat den lösningen redan och det funkade inte får leta vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Jag vet inte hur jag ska förklara detta men som sagt nu funkar spelet det bara startade utan ett enda fel inga DirectDraw Error kom fram till huvudmenyn och kan starta ett nytt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 5 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...