dj_Script Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 hejsan har två hårdiskar((C:) och (D:) kallar vi dem) och två datorer jag vill du ha C allt jag har därifrån till hårdisk D och tvärtom jag testa göra en disk clone men det funka ju inte för att det är ju två olika datorer och på C så måste jag ha med eXsakt alllllllllt så e det nån som vet hur jag gör? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Hej Acronis True Image är ett bra program. Ghost är också ett bra alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted May 9, 2006 Author Share Posted May 9, 2006 har testat ju men det funkar inte efter som det är olika datorer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Om du installerar xp på den andra datorn och använder "guiden överför filer och inställningar" som finns i xp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Testa att byta till standard IDE driver innan du klonar disken. Det brukar räcka för det mesta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted May 10, 2006 Author Share Posted May 10, 2006 standard ide driver hur mnar du då? hur jag gör jad då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Gå in i enhetshanteraren och ta egenskaper på ide kontrollern. välj sen uppdatera drivrutin och sen uppdatera från lista eller angiven plats och sen sök inte. sen väljer du Standard PCI-IDE styrenhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted May 11, 2006 Author Share Posted May 11, 2006 okej tack jag återkommer om det inte funkar tack igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts