Gå till innehåll

Säker anslutning


JoWa

Recommended Posts

Önskemål: säker anslutning till alltomwindows.se

 

Nu för tiden anses all information vara ”känslig”, och målet är att varje anslutning så snart som möjligt skall vara säker. Därmed finns det anledning att erbjuda säker anslutning för alla som besöker alltomwindows.se. Dock är viss information mer känslig än annan, och dit hör förstås inloggningsuppgifter och privata meddelanden, samt information i forumets interna avdelningar.

 

I Firefox 46, som nu är beta, märks osäkra anslutningar som osäkra (överstruket hänglås) om sidan innehåller ett inloggningsformulär: Login Forms over HTTPS, Please

 

Att märka osäkra anslutningar som osäkra (oavsett sidans innehåll) är under utvärdering för Chrome: Marking HTTP As Non-Secure

 

Vad jag kan se, är det Amazon som hyser AoW, och där kan man få ett certifikat gratis. Certifikatet förnyas också automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Mycket bra förslag och något jag också tänkt på. Om det är möjligt med nuvarande forumversion så fixar jag detta så snart jag kan, annars får det ingå i kommande forumuppgradering till IPS4.0 vilket är en helt omarbetad version av forumet. Jag vet dock inte när det kommer att ske men det börjar bli dags :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...