nillan Posted March 17, 2016 Posted March 17, 2016 (edited) Hej Jag har nu bytt till Win 10 och har inget antivirus program vad jag kan se. Det verkar som Defender försvann Jag gick in på Windows men fick upp en tablå .. "Du har windows 10, men den här sidan är för en tidigare version av Windows 10" Jag hittar ingenstans där Defender är för nedladdning på svenska i en senare version. Hoppas på tipps av Er Edited March 20, 2016 by nillan Quote
nillan Posted March 17, 2016 Author Posted March 17, 2016 Tack snälla du. Hittar den inte under kontrollpanelen men sökte defender, så den kom upp. Jag har inte ens kontrollpanelen på startsidan. Hur gör jag för att få den till skrivbordet. Quote
si3rra Posted March 17, 2016 Posted March 17, 2016 Prova detta tipset: http://solverbase.com/w/Windows_10:_Create_a_Windows_Defender_Shortcut_on_Desktop Quote
nillan Posted March 18, 2016 Author Posted March 18, 2016 Tack för tippset men det hjälpte inte. Quote
JoWa Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Gå till C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\System Tools och högerklicka på Windows Defender. Välj Skicka till > Skrivbord (skapa genväg). Ett alternativ är att fästa Windows Defender i aktivitetsfältet, genom att högerklicka på Defender-ikonen då programmet är öppet och välja Fäst i aktivitetsfältet. Quote
nillan Posted March 18, 2016 Author Posted March 18, 2016 Tack för tippsen Prövade länken men fick bara upp om Win 7 och 8, hittade inte Defender När jag söker på Defender får jag upp tablån men det finns ingen i-kon på den. Får nog gå över till frågesidan om Win 10, för jag saknar även kontrollpanelen Quote
nillan Posted March 19, 2016 Author Posted March 19, 2016 Jo, fast när jag kopierade länken kom det bara upp förslag på 7 o 8 ej defender Quote
Cecilia Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Jo, fast när jag kopierade länken kom det bara upp förslag på 7 o 8 ej defender Vad händer när du klickar på länken? För mig så går den direkt till en webbsida som gäller Windows 10. Quote
nillan Posted March 20, 2016 Author Posted March 20, 2016 Ber om ursäkt. Jag kopierade på Google, därför blev det helt fel. Det slog mig igår att jag skulle kopiera till adressfältet, nu gjorde jag det och nu har jag defender på skrivbordet. Tusen tack för Ert tålamod med mig. Nilla Quote
Recommended Posts