Gå till innehåll

Adobe Reader


CGD

Recommended Posts

Jag har laddat ner och installerat Acrobat Reader DC, som ju är kostnadsfri.

Kopiera text går ju bra men hur gör jag om jag vill kopiera bilder? Behöver jag en annan Adobe Reader?

Jag undrar också om det går att göra om pdf filen. Det jag tänker på är tidningar som visar sidorna på fel sätt. Jag vet att det i visa menyn går att ändra sidvisningen men det är inte alltid det hjälper. Jag vill att sidorna ska öppnas på samma sätt som i en vanlig papperstidning men ibland så kommer det upp fyra sidor. Det är detta jag skulle vilja omvandla till två sidor i taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program som heter Foxit Reader som möjligen kan göra det. Var ett tag sen jag har testat det. Men det ska vara gratis så testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt om det är svaret på din fråga men ofta så är PDF-filer skrivskyddade. Dom är gjorda så att man inte ska kunna gå in och ändra dom till höger och vänster. Om man har rättigheter att ändra i en PDF, t ex om man gör den själv, så krävs ju Acrobat... inte Reader. Acrobat Reader är just vad den heter... en läsare. Ska man ändra i layout osv måste man ha en Editor. 

 

Vad gäller visningen av en PDF så är jag osäker men jag har för mig att det är utgivaren som reglerar hur den ska visas.

 

John är inne på en bra produkt om man inte vill betala för en fullversion av Acrobat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...