Gå till innehåll

Recommended Posts

Efter att jag fått en större uppdatering av Windows 10 förra veckan, fungerar inte Outlook. E-posten försvinner. Jag kan se att den hämtar nere i högra hörnet, "hämtar E-post" och sen antalet brev, men de försvinner för jag får aldrig in dem i inkorgen, inte i någon annan sida heller. vart tar min E-post vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem. Om du går in Browsern och öppnar Outlook därifrån så finns breven där. Har även ett meddelande på levande panel där det står att jag har ett e-mail, men e-mailet är borttaget sen länge och meddelandet är fortfarande kvar. Vet ej hur jag ska få bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att ni ska börja att reda ut vad det är för problem ni försöker lösa, är det problem med email som hämtas via webbläsare eller problem med installerad emailklient som heter Outlook och som brukar ingå Microsoft Office-paket?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Office Outlook 2013, som ingår i Officepaketet. Har fungerat klockrent ända till förra veckan, då det kom en stor uppdatering för Windows 10. Efter det hämtar Office Outlook min E-post, jag ser att den hämtar nere i högra hörnet, "hämtar E-post" står det, precis som vanligt, men när det hämtat dessa brev, finns det inga i inkorgen, ingenstans annars heller i de andra mapparna.

Använder förresten hela Officepaketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har pop/smtp via Telia, och jag har kollat på Telias webbserver, men där finns inget. Har även kontrollerat att det är rätt inloggning, har testat via kontoinställningarna, och det fungerar utan problem, har tre E-postadresser och ingen verkar det vara fel på, då jag får svar från Telias server att allt fungerar, men fortfarande syns inte mina mail i inkorgen.

Office Outlook hämtar breven ser det ut som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som vet vad felet ligger. Sjäv misstänker jag uppdateringen, som verkar vara en ny version av Windows 10 eftersom det tog väldigt lång tid att få in det och allt fungerade klockrent innan denna uppdatering. Jag ser att mailen hämtas, men det finns inga i inkorgen, har även testat Windows mail och Telias webmail,  med samma dåliga resultat.

Jag vet inte alls hur man ska åtgärda detta fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort det, samt lagt in dem igen, utan resultat. Windows mail och Telia webbmail fungerar kanon, så jag kör med dem så länge. Att skicka från Outlook går också bra.

Tydligen är det Outlook som har fått problem efter den stora uppdateringen förra veckan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen är det Outlook som har fått problem efter den stora uppdateringen förra veckan.

 

 

Är det som du antar eller läst någonstans? Jag har kollat över MS Community och hittar inget matnyttigt.

 

Har själv kollat nu och hos mig funkar det utmärkt med Outlook. Testade på två olika Windows 10 datorer med de senaste uppdateringarna. Har testat med både mail-appen, med Outlook 365 och via webbklienten.

Har du kollat så att alla inställningar är korrekta för din Outlook? Kolla både klienten och de inställningar du har online (på kontosidan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag vet inte om det är uppdateringen som spökar, men att Outlook har fungerat klockrent tidigare under flertalet år, för att helt plötsligt slutar att fungera i samband med uppdateringen, lutar åt (tror jag)att det är denna som spökar. Har testat allt som jag vet, men samma negativa resultat. Att skicka går utmärkt. Det som tycks vara underligt är att jag ser att det kommer mail nere i högra hörnet, men de visar sig inte i inkorgen, inte heller i andra mappar som jag har.

Har kollat, och tagit bort mina konton, och lagt in dem igen, med samma dåliga resultat.

Kör nu med Windows mail och Telia webbmail, där fungerar bägge utan några problem.

Kan tilläggas att jag tagit bort Outlook och lagt in den igen, utan positivt resultat.

Har även testat alla E-postadresser i Outlooks kontoinställningar, och de fungerar utan anmärkning.

Redigerad av Tony
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns jättekonstigt. Och utan mer info eller skärmdumpar på hur det ser ut så kan man bara gissa. Att Outlook-adresser inte skulle fungera i Outlook 2013 känns också konstigt, då det går hand i handske.

 

Kolla att IMAP är aktiverat, både i Outlook 2013 och webbklienten. Du hittar det under inställningar (på webbklienten alltså).

Under webbinställningarna ska IMAP vara inställt på något liknande som nedan. Detta ska ske automatiskt i Outlook 2013, men kolla så det är samma inställningar i klienten för säkerhets skull:

 

IMAP

Server name: imap-mail.outlook.com
Port: 993
Encryption method: SSL

 

SMTP

Server name: smtp-mail.outlook.com
Port: 587
Encryption method: TLS

 

 

Förutsätter att du har ett uppdaterat Office 2013.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Telias inloggning och kontotyp är POP/SMTP och att ändra till IMAP går inte.

Har kört supportassistenten och det fungerar perfekt. Sen kan man tydligen välja om man skall använda Outlook eller Windows mail. Testat bägge delarna med samma usla resultat..

Hittar inga fel på någon av mina konton.

Allt är senaste uppdateringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst igenom tråden noga noga noga nu och måste nog erkänna att jag missuppfattat hela tråden. I vissa av dina svar står det att Telia Mail fungerar utmärkt... men det var väl jag som hade för bråttom. Jag fick intrycket av att det var Outlook mail, alltså *@outlook.com som gav dig problem i klienten Outlook.

 

Att TELIA ger dig problem i Outlook 2013 OCH Windows Mail kan nog inte härleda till något annat än hos Telia. Smartast är nog att kolla med dom för en snabb lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick följande meddelande från Microsoft angående Windows Live Mail. Man kan ju undra om dom har skickat ut motsvarande om Office Outlook.

Sedan har jag fått ändringsuppgifter från AllTele angående inloggning.

Detta för att höja säkerheten. En kompis har fått motsvarande angående sin e-post server.

Tål att kolla om Telia har gjort ändringar i inloggningen.

post-10656-0-90729100-1461347333_thumb.p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick följande meddelande från Microsoft angående Windows Live Mail. Man kan ju undra om dom har skickat ut motsvarande om Office Outlook.

Sedan har jag fått ändringsuppgifter från AllTele angående inloggning.

Detta för att höja säkerheten. En kompis har fått motsvarande angående sin e-post server.

Tål att kolla om Telia har gjort ändringar i inloggningen.

 

Nu verkar det ju som att tråden gäller mail via Telia-adresser.... alltså *@telia.com och inte *@outlook.com som mailet hänvisar till. Jag gjorde samma miss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...