Gå till innehåll

Recommended Posts

Tyvärr tycker jag Telias, Bredbandsbolagets e-posttjänster etc..krånglar mycket. Därför är mitt råd att byta e-postadress till nån av de stora aktörerna som kan dessa saker och ligger närmare deras kärnverksamhet. Outlook, G-Mail eller Yahoo.

På köpet blir det en lättare process om man ev, skulle lämna Telia till något annat bolag.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att börja från början, så har jag Windows 10 med senaste uppdateringen som op, sen office 2013 med senaste uppdateringen. Allt har fungerat klockrent i flertalet år, tills den stora uppdateringe för Windows 10 kom förra veckan. efter det fungerar inte längre Outlook att hämta mail, men jag kan skicka. Ser längst ned att den hämtar "Hämtar e-post" och sen antalet, men det finns inga mail i inkorgen, inte heller i de andra mapparna.

Att jag har Telia som leverantör av all som har med internet att göra, och Telias E-postadresser har med mitt jobba att göra, så det går inte att ändra på. Har nu fått använda Windows live mail, det fungerar bra, men jag måste få i gång Outlook då jag har andra saker som har till mitt uppdrag att göra.

Kan även använda Telias webbmail, breven finns även där, men använder för tillfället Windows live mail, tills jag får en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen nödlösning när jag måste få igång Outlook. Jag kan använda både Telias webbmail och Windows live mail utan problem, men det är inte det som är problemet, utan hämtning av mail i Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thunderbird har ju i princip samma funktion som Outlook. Den hämtar mailen från Telia eller vilken annan leverantör man har. Du kan ju också testa med att avinstallera Office paketet och installera om det och sen testa med att ställa in igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter avinstallationen, gick du in i din profil och raderade allt under C:\Users\%namn%\AppData\Local\Microsoft\Office resp C:\Users\%namn%\AppData\Roaming\Microsoft\Office innan du installlerade på nytt? Du bör även rensa i registret under HKCU\Software\Microsoft\Office.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är redan gjort. tagit bort hela Officepaketet, startat om datorn och lagt in det igen med nya inloggningar i E-post konton. Har testa både POP och IMAP med samma resultat, ingen mail i inkorgen fast man ser att den hämtar, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter avinstallationen, gick du in i din profil och raderade allt under C:\Users\%namn%\AppData\Local\Microsoft\Office resp C:\Users\%namn%\AppData\Roaming\Microsoft\Office innan du installlerade på nytt? Du bör även rensa i registret under HKCU\Software\Microsoft\Office.

 

Bump.

Har du gjort detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort som gsb föreslagit, och tagit bort Officepaketet och lagt in det igen, samt mina E-postadresser, och nu fungerar det att ta emot mail. Men, nu fungerar det inte att skicka, när jag ska skicka mail så får jag till svar att det inte kunde levereras på grund av  "message rejected by spamfilter". vad det är vet inte jag. har inget spamfilter. Använder Telias virusprogram (F-secure) men hittar inget där, så jag vet inte vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...