Gå till innehåll

Windows 7 Ultimate


AnnaMaria2

Recommended Posts

Var kan jag ladda ner uppdateringar eller drivrutiner tilll Windows 7 Ultimate så att jag får menyer och annat på engelska?  

 

Jag kan inte använda Windows 10 som alla skriver om till min Windows dator för den är för gammal . Det gick inte att ladda ner Windows 10. 

/Anna Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det funkade tyvärr inte. Jag skulle skriva en av mina andra emailadresser på Microsoft sida och  det påstods vara fel adress  :angry: jag försökte flera gånger. 

/Maria

 

 

Redigerad av AnnaMaria2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte göra som det står på sidan jag länkade till i stället för att vara på någon annan sida?

Det var ju syftet med länken.

 

Så här står det på sidan:

 

Installera språkpaket för Windows 7Så här hämtar och installerar du ett språkpaket för Windows 7:
  1. Starta Microsoft Update. Gör så här: klicka på Startvistastartbutton.jpg, skriv Windows Update i rutan Sök bland program och filer och klicka sedan på Windows Update i listan Program.
  2. Klicka på språkpaketlänkarna.
    2812124.png
    Obs! Om du inte hittar länkarna till de valfria uppdateringarna klickar du på Sök efter uppdateringar online för Microsoft Update för att söka efter valfria uppdateringar.
    2812125.png
  3. Under kategorin Språkpaket för Windows 7 väljer du önskat språkpaket.

    Obs! Om du installerar många extra språkpaket påverkas diskutrymmet och datorns prestanda. Diskutrymme och prestanda påverkas särskilt av underhållsåtgärder, exempelvis Service Pack-installationer. Vi rekommenderar därför att du bara lägger till det språkpaket du kommer att använda.
  4. Klicka på OK och sedan på Installera uppdateringar för att sätta igång hämtning och installation.
Ändra gränssnitt för Windows 7 efter att ett språkpaket installeratsNär du installerar ett språkpaket kan du ändra gränssnittsspråket i Windows 7 till det språk du valt.

Med olika språkpaket kan också flera användare som delar en dator välja olika visningsspråk. En användare kan exempelvis välja att visa dialogrutor, menyer och annan text på japanska, medan en annan kan välja att visa samma innehåll på franska.

Så här ändrar du visningsspråk:
  1. Klicka på Start och skriv Ändra visningsspråk i rutan Påbörja sökning.
  2. Klicka på Ändra visningsspråk.
  3. I listrutan som öppnas väljer du önskat språk och klickar på OK.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att komma till den sidan måste man vara uppkopplad med en Windows dator. Jag kan inte koppla upp mej med någon av mina Windows datorer. Comhem support har försökt att hjälpa mej två gånger igår. 

/Anna Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll vilket operativsystem man har i datorn för att kunna läsa en viss webbsida, möjligen kan det bero på vilken webbläsare man har.

 

Men nu citerade jag allt relevant på Microsoft-sidan i inlägg 6 så du behöver inte ens besöka webbsidan utan bara göra vad det står i mitt förra inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då förstår jag varför det inte funkar. Jag får försöka hämta detta på en dator som är uppkopplad med Windows. Jag trodde det skulle gå att ladda ner på en annan dator som inte har Windows och ta till Windows datorn. 

/Anna Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...