Jump to content

Windows uppdateringar ändrar inställningar i program

CGD

Recommended Posts

När Windows uppdateras kan det resultera i att programs inställningar ändras?

Jag tänker nu närmast på min mus och tangentbord som har vissa specialknappar. Tidigare idag, förra gången datorn var igång, fungerade dessa knappar så som jag ställt in dem men nu när jag startade datorn så är allt borta.

Jag vet inte varför drivrutinerna skulle uppdateras efter som jag markerat att de inte ska göra det Dessutom när jag startar programmen så är det ju fortfarande samma version. Men det händer då och då. Inget stort problem utan mer irriterande och fundersamt. Lösningen är att radera drivrutinerna till tangentbord och mus och installera om dem igen. Trotts att jag trodde jag radera ordentligt med hjälp av Revo Uninstaller så finns alla inställningar kvar när jag installerar om drivrutinerna.

Vanligast är dock inställningarna för Aktivitetshanteraren. Jag har ställt in den på att visa mer information och att den ska visa logiska processorer med kerneltider. Men då och då när jag startar datorn så är det ändrat till ett litet fönster med mindre information.

Jag kan ju lägga till att det började efter det att jag övergått till Windows 10.