Gå till innehåll

Rollup för Windows 7 SP1


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Kors i taket men Microsoft har nu släppt en rollup som innehåller alla fixar för Windows 7 sedan SP1 släpptes. Med andra ord kan man nu slippa installera 200+ uppdateringar efter en ny installation av Windows 7 SP1:

 

Läs mer: https://blogs.technet.microsoft.com/windowsitpro/2016/05/17/simplifying-updates-for-windows-7-and-8-1/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Det jag läst och sett på nätet om denna rollupen verkar ju vara att det tar mer tid med den och betydligt krångligare än att bara köra windows update..kbxxxx hit och kbxxxx dit..varför inte bara baka en kaka av rollupen på en gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...
On 2016-06-10 at 02:58, DAson sade:

Kan detta vara det du söker http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/search.aspx?q=kb3125574 det rekommenderas att använda IE11 för att kunna ladda ned det.

När jag försöker att ladda ner uppdateringarna så laddas dom ner och sen när jag trycker på filen så öppnas en standalone installer som säger att den förbereder installation, för att sen gå över till att söker uppdateringar till den här datorn och sen så händer inte mer, den bara står och snurrar där, tills jag i task maneger avbryter den? Och windows update gör det samma och jag har hållit på i månader nu och får den inte att bli uppdaterad, så vad kan jag göra för att kunna ladda ner uppdateringarna manuellt och starta själva installationen direkt utan att den först ska laddas ner innan installationen på börjas? Och var kan jag hitta filen till Directx så jag kan ladda ner den och installera den? :) Tack på förhand. Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...