Nilsson Posted May 25, 2016 Share Posted May 25, 2016 (edited) Hej. Ända sedan jag uppgraderade från win8.1 till windows 10 så hittar inte win10 min webbkamera Jag har en acer aspire switch 10 och har försökt med det mesta men inget verkar fungera, och på Acer drivers hemsida så verkar det inte finnas något. Hoppas någon kan hjälpa mig med denna irriterande problem ? Edited May 25, 2016 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 Som jag skrev i din tråd om ljusstyrkan... Uppdatera BIOS och installera drivrutinerna "platform drivers", precis som Acer rekommenderar på sin hemsida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted May 26, 2016 Author Share Posted May 26, 2016 Som jag skrev i din tråd om ljusstyrkan... Uppdatera BIOS och installera drivrutinerna "platform drivers", precis som Acer rekommenderar på sin hemsida. Ja, men BIOS var redan uppdaterad !!! Någon annan som vet hur man fixar det här irriterande problemet ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 Visst... visst. Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer. Lite småskumt är det dock... med tanke på vad som skrivs på Acer Forum och Support. The Intel Platform Driver Installer is important for the system to work properly, since it contains drivers for several vital functions. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts