• Liknande innehåll

• Av perk
      Min HP dator med win7 har varit seg och hårddisken varit ”ganska” full. När det blivit så tidigare så har jag formaterat (eller vad det heter) om den, med skivan som var med. Då har den alltid blivit pigg, och som den var då den var ny.

Nu när jag gjort det, så verkar det som om hårddisken istället fyllts ytterliggare. Den är bara på 500GB och efter öminstallationen är det endast 9,43GB ledigt utrymme.

Kan någon komma med tips om vad som kan vara felet, kan det ha med win7 och att det inte verkar finnas uppdateringar till det.

Eller kan jag göra något fel, är några år sedan jag gjorde det senast och minnet i mitt huvud är väl inte vad det borde vara. Men det har aldrig varit några problem tidigare då jag gjort det.

Tacksam för hjälp
    • Av JoWa
      En vecka och en dag efter att Windows 10 släpptes, gick det om Windows 8 i användning den 6 augusti, enligt StatCounter.
      Win7: 54,23 % Win8.1: 14,6 % WinXP: 10,1 % OS X: 8,04 % Win10: 3,59 % Win8: 3,42 % Unknown: 2,13 % WinVista: 1,87 % Linux: 1,54 % Chrome OS: 0,27 % Win2003: 0,12 % Win98: 0,03 % Win2000: 0,01 % WinCE: 0,01 % Other: 0,02 % Windows 10 gick om Vista den 1 augusti.   27 juli till 6 augusti: http://gs.statcounter.com/#desktop-os-ww-daily-20150727-20150806
    • Av JoWa
      I Windows 10 1703 (Creators Update) har Windows Defender ändrats en del, och fått namnet Windows Defender Antivirus.
      Den mest uppenbara förändringen är att när man klickar för att öppna programmet, öppnas Windows Defender Säkerhetscenter. Det gamla programfönstret tycks vara försvunnet, men det är det ej. Man kommer åt det genom att köra C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe.

För några dagar sedan publicerade Microsoft en beskrivning av Windows Defender Antivirus i 1703: Windows Defender Antivirus cloud protection service: Advanced real-time defense against never-before-seen malware
      Och här om WDA i den kommande Windows 10 1709 (Fall Creators Update): What’s new in Windows Defender ATP Fall Creators Update | Announcing end-to-end security features in Windows 10