Gå till innehåll

Hur sänker man fläkthastigheten?


Anna Maria

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hur sänker man fläkthastigheten så att datorn inte låter så mycket?  Datorn stängs av när den blir för varm istället för att gå sönder...

Den blev inte tystare av att jag installerade Windows 7 med 32 bitar på den. Min andra Windowsdator blev tyst med 32 bitars Windows 7 istället för 64 bitar. 

/Anna Maria

 

Speedfan.jpg

Redigerad av Anna Maria
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du klagar på att fläkten låter, har du öppnat datorn och inspekterat hur mycket damm det sitter runt t.ex kylflänsar och fläktar? Har nyligen öppnat båda mina stationära och det satt mycket, speciellt på grafikkort och runt processorfläkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Då börjar jag med att ändra fläkthastigheten i Bios till lägre... Vissa ändrar fläkten till högre värde och då kan den gå sönder när de håller på med överklockning...

Nej det funkade inte 

jag kanske borde ändra i Clock hastigheten om det funkar  men jag vet inte om jag vägar testa med det ... Det påstås vara vissa risker men det kanske bara gäller om man inte ärproffs på det vilket jag inte är... Är det någon som vet hur man ska göra ? 

/Anna Maria

 

 

Clock.jpg

Clock2.jpg

Redigerad av Anna Maria
Lagt till några fler bilder och text.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...