Gå till innehåll

winamp- gracenote "hitta namn på album.låt.artist" fungerar detta fortfarande för er.?


alex_m

Recommended Posts

Hej har nyligen börjat använda winamp efter många år och tycker den är bra.

ett problem är att sätter jag in en gamal cd så hittar den inte namn,spårinfo..artist låt album information,

utan det står bara spår 1. spår 2.

 

Winamp är väll ett program som man lagt ned. så det kanske är därför inte det fungerar.. "Gracenote" som tillhandahåller vad jag förstår tjänsten att hitta album info.

vart tydligen någon abonemangsform som "winamp" betalade för att söka i deras databas efter "skivinformation spår.låtar.album.artist.

så om det finns någon inbiten winamp fantast som vet något om detta, varför winamp ej längre kan hitta info om musikcd som man sätter in, vore jag tacksam,

 

i övriga program itunes,mediaplayer,vlc      hittar alltid detta.

vilket program tycker ni fungerar bäst och är eran favorit för att digitalisera den gamla skivsamlingen  (och hur många kbps skall man rippa med)  ??

mvh alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag använder EAC.. Exact Audio Copy 1.1. Det finns minst ett inlägg i forumet om hur man använder programmet.. och det är gratis

 

 

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, alex_m sade:

Hej har nyligen börjat använda winamp efter många år och tycker den är bra.

ett problem är att sätter jag in en gamal cd så hittar den inte namn,spårinfo..artist låt album information,

utan det står bara spår 1. spår 2.

 

Winamp är väll ett program som man lagt ned. så det kanske är därför inte det fungerar.. "Gracenote" som tillhandahåller vad jag förstår tjänsten att hitta album info.

vart tydligen någon abonemangsform som "winamp" betalade för att söka i deras databas efter "skivinformation spår.låtar.album.artist.

så om det finns någon inbiten winamp fantast som vet något om detta, varför winamp ej längre kan hitta info om musikcd som man sätter in, vore jag tacksam,

Gracenote Services No Longer Work In Winamp: Reason Why Explained

http://forums.winamp.com/showthread.php?t=377496

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...