Gå till innehåll

Problem att starta upp Windows


jakub

Recommended Posts

:'(

Hej!

Jag har en ganska ny bärbar data, en Acer Aspire 5020 med AMD Turion 64 processor, 1,8 GHz och I GB RAM. Jag har inte haft några som helst problem med min data. Förrän nu. Det började med att jag, efter att ha burit runt på datan hela dagen, försökte starta upp datorn. Efter tjugo minuter hade den fortfarande inte kommit förbi den svarta blankskärmen som föregår inloggningsskärmen. Så jag försökte starta om och det hjälpte inte. Jag har försökt starta datan i felsäkert läge också, men det gick heller inte. Jag vet inte alls vad det är för fel på datan, men jag hoppas verkligen att det inte är hårdvaran. Kan ni snälla hjälpa mig? Jag har väldigt mycket väldigt viktiga dokument på datan som jag verkligen vill behålla, så en formatering är inte en lösning för mig.

Kramar /Jakub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju kunna vara så att datorn fått sig en törn under dagen då du burit runt på den och på så vis fått en skada på någon hårdvarudel. Du behöver inte formatera utan på sin höjd göra en reparation av installationen. På så vis förloras ingen data. :)

Boota upp från Windows XP-skivan och istället för att göra en nyinstallation väljer du att göra en reparation. Glöm inte att köra Windows Update efter reparationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...