Gå till innehåll

Felmeddelnade på Thunderbird


nillan

Recommended Posts

Jag får upp felmeddelande (se bild) när jag skall hämta e-posten. *Bild borttagen på begäran. Mod"

När jag loggar in på Outlook e-post så är det inget fel på mitt lösenord.

Vad gör jag?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Man ska normalt inte ha samma lösenord i ett e-postprogram som på webbsidan Outlook.com utan ett särskilt app-lösenord för att förbättra säkerheten. Står mer om det på sidan http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/app-passwords-two-step-verification

Eftersom din e-postadress syns i bilden bör du nog byta ut bilden mot en där e-postadresserna är överstrukna eller ta bort bilden och i stället skriva av meddelandet utom e-postadressen.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det borde gå att ta bort bilden om du klickar på Redigera i slutet av inlägget, om inte klicka på Rapportera inlägg i ovankanten av inlägget så kan en moderator göra det.

Använder du en VPN-tjänst, t ex genom att samtidigt vara inloggad mot jobbet eller något som ingår i antivirusprogrammet?
Vad har hänt i datorn sen det sist fungerade?
 

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är min hemmadator,och jag har ingen VPN-tjänst.

Inget har hänt, det började för en vecka sedan, när jag skulle hämta e-posten.

Helkonstigt.

Det var därför jag testade med Outlook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå igenom kontoinställningarna i Thunderbird och kontrollera att de verkligen stämmer överens med Microsofts anvisningar. I bilden ser det ut som att port 1995 används och det är inte normalt utan det brukar vara 995.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är utgående e-post medan ditt felmeddelande gäller inkommande (POP3).

Firefox-menyn - Alternativ - Kontoinställningar
Under ditt hotmail-konto i vänsterkolumnen väljer du Serverinställningar.Till höger finns då inställningarna för inkommande e-post.

Jag har dessa:

Server: pop-mail.outlook.com
Port: 995
Anslutningssäkerhet: SSL/TLS
Autentiseringsmetod: Lösenord
http://windows.microsoft.com/Sv-se/windows/outlook/send-receive-from-app

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Startat om? jag "släckte ner" har stängt av datorn.

applösenord?  Jag gick in på outlook och ändrade mitt lösenord och försökte sedan skriva in det i felrutan som kommer upp efter man har klickat på felmeddelandet.

Den där kontoinställningssidan är större än min bildskärm, hur minskar man ner den så jag når ok och avbryt knapparna?

Förstora går bra men inte minska, går inte att flytta heller

 

 

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applösenord: Se mitt första svar till dig i den här tråden.

Det går att ändra storleken på fönstret för Kontoinställningar genom att ta tag i t ex dess övre kant och dra den ner mot mitten, sen får du flytta fönstret uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag bytte lösenord i Outlook men jag kanske gjorde fel, blev inte 2stegs varianten kanske.

Skall jag göra om byta lösenord?

Tack för tippset om flytta sidan men ofta hamnar den övre delen utanför skärmen och när den övre delen är synlig då försvinner den nedre delen där man skall klicka på ok eller avbryt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, aktivera 2-stegslösenor för bästa säkerhet och skapa sen ett applösenord som du skriver in i Thunderbird.

Om du inte ser den övre kanten utan den nedre kan du dra den uppåt i stället för att göra fönstret mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...