nillan Postad Juni 10, 2016 Dela Postad Juni 10, 2016 Jag får upp felmeddelande (se bild) när jag skall hämta e-posten. *Bild borttagen på begäran. Mod" När jag loggar in på Outlook e-post så är det inget fel på mitt lösenord. Vad gör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Juni 10, 2016 Dela Postad Juni 10, 2016 (redigerade) Man ska normalt inte ha samma lösenord i ett e-postprogram som på webbsidan Outlook.com utan ett särskilt app-lösenord för att förbättra säkerheten. Står mer om det på sidan http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/app-passwords-two-step-verification Eftersom din e-postadress syns i bilden bör du nog byta ut bilden mot en där e-postadresserna är överstrukna eller ta bort bilden och i stället skriva av meddelandet utom e-postadressen. Redigerad Juni 10, 2016 av Cecilia Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nillan Postad Juni 10, 2016 Författare Dela Postad Juni 10, 2016 Tack för tippset, hur tar jag bort bilden? Bytte lösenord men det hjälpte inte. Vad gör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Juni 10, 2016 Dela Postad Juni 10, 2016 (redigerade) Det borde gå att ta bort bilden om du klickar på Redigera i slutet av inlägget, om inte klicka på Rapportera inlägg i ovankanten av inlägget så kan en moderator göra det. Använder du en VPN-tjänst, t ex genom att samtidigt vara inloggad mot jobbet eller något som ingår i antivirusprogrammet? Vad har hänt i datorn sen det sist fungerade? Redigerad Juni 10, 2016 av Cecilia Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nillan Postad Juni 10, 2016 Författare Dela Postad Juni 10, 2016 Det är min hemmadator,och jag har ingen VPN-tjänst. Inget har hänt, det började för en vecka sedan, när jag skulle hämta e-posten. Helkonstigt. Det var därför jag testade med Outlook Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Juni 10, 2016 Dela Postad Juni 10, 2016 Gå igenom kontoinställningarna i Thunderbird och kontrollera att de verkligen stämmer överens med Microsofts anvisningar. I bilden ser det ut som att port 1995 används och det är inte normalt utan det brukar vara 995. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nillan Postad Juni 11, 2016 Författare Dela Postad Juni 11, 2016 (redigerade) Tack Cecilia Är det denna du menar? Redigerad Juni 11, 2016 av nillan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Juni 11, 2016 Dela Postad Juni 11, 2016 Det där är utgående e-post medan ditt felmeddelande gäller inkommande (POP3). Firefox-menyn - Alternativ - Kontoinställningar Under ditt hotmail-konto i vänsterkolumnen väljer du Serverinställningar.Till höger finns då inställningarna för inkommande e-post. Jag har dessa: Server: pop-mail.outlook.com Port: 995 Anslutningssäkerhet: SSL/TLS Autentiseringsmetod: Lösenordhttp://windows.microsoft.com/Sv-se/windows/outlook/send-receive-from-app Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nillan Postad Juni 11, 2016 Författare Dela Postad Juni 11, 2016 Det enda som skiljer är att jag har Server: pop3.live.com, resten är lika som du. Jag har ett till e-post och det är lika Server och fungerar än. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Juni 11, 2016 Dela Postad Juni 11, 2016 Pröva med att ändra eftersom Microsoft skriver att det ska vara pop-mail.outlook.com . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nillan Postad Juni 11, 2016 Författare Dela Postad Juni 11, 2016 Ändrade men det blev samma resultat. Fel ........ rutan Jag har bytt lösenord, det hjälper inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Juni 12, 2016 Dela Postad Juni 12, 2016 Har du startat om Thunderbird? Menar du att du har skapat ett nytt applösenord? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nillan Postad Juni 13, 2016 Författare Dela Postad Juni 13, 2016 (redigerade) Startat om? jag "släckte ner" har stängt av datorn. applösenord? Jag gick in på outlook och ändrade mitt lösenord och försökte sedan skriva in det i felrutan som kommer upp efter man har klickat på felmeddelandet. Den där kontoinställningssidan är större än min bildskärm, hur minskar man ner den så jag når ok och avbryt knapparna? Förstora går bra men inte minska, går inte att flytta heller Redigerad Juni 13, 2016 av nillan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Juni 13, 2016 Dela Postad Juni 13, 2016 Applösenord: Se mitt första svar till dig i den här tråden. Det går att ändra storleken på fönstret för Kontoinställningar genom att ta tag i t ex dess övre kant och dra den ner mot mitten, sen får du flytta fönstret uppåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nillan Postad Juni 15, 2016 Författare Dela Postad Juni 15, 2016 Jo, jag bytte lösenord i Outlook men jag kanske gjorde fel, blev inte 2stegs varianten kanske. Skall jag göra om byta lösenord? Tack för tippset om flytta sidan men ofta hamnar den övre delen utanför skärmen och när den övre delen är synlig då försvinner den nedre delen där man skall klicka på ok eller avbryt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Juni 15, 2016 Dela Postad Juni 15, 2016 Ja, aktivera 2-stegslösenor för bästa säkerhet och skapa sen ett applösenord som du skriver in i Thunderbird. Om du inte ser den övre kanten utan den nedre kan du dra den uppåt i stället för att göra fönstret mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Juni 16, 2016 Dela Postad Juni 16, 2016 Log into Outlook.com webmail and go to settings (gear icon), then "Connect devices and apps with POP". You may need to re-enable it. http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=39&t=3009935&sid=58b946743f9ce06cb8024b26575d8a73 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
nillan Postad Juni 22, 2016 Författare Dela Postad Juni 22, 2016 Stort tack för all hjälp. Efter återställningen så har jag gott över till OutLook, där är allt kvar, efter en sådan här händelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.