hejsanhejsan Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 widevinecdmadapter.dll Den installerade sig själv utan att jag begärde det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 Widevine CDM (widevinecdm, widevinecdmadapter, libwidevinecdm, libwidevinecdmadapter) Något av följande filnamn kan visas: widevinecdm.dll widevinecdmadapter.dll libwidevinecdm.dylib widevinecdmadapter.plugin libwidevinecdm.so libwidevinecdmadapter.so Vad är detta? Komponenten Widevine Content Decryption Module (CDM) behövs för att det ska gå att spela upp skyddat ljud- och videoinnehåll med HTML5-mediaelement i Chrome. Varför är det en del av Chrome? Widevine CDM gör så att webbplatser som strömmar video kan spela upp skyddat innehåll i Chrome utan att extra pluginprogram som Flash behövs. Det används bara vid uppspelning av skyddat innehåll. https://support.google.com/chrome/answer/6072728?hl=sv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 kolla länken, jag hittade detta när jag googlade http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows8_1-files/vad-är-widevinecdmadapter/8b1ca495-a485-4beb-86b2-1193fae29c8b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hejsanhejsan Posted June 10, 2016 Author Share Posted June 10, 2016 Tack för svaren. Jag har inte Chrome, har letat efter ovannämnda dll bland dll men inte hittat det, Har laddat detta, kan jag använda det, jag har Norton, inte Defender, eller blir de rörigt? Microsoft ® Windows ®-verktyget Borttagning av skadlig programvara (KB890830) x64 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 Firefox 47+ använder också Widevine CDM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 2 timmar sedan, hejsanhejsan sade: Tack för svaren. Jag har inte Chrome, har letat efter ovannämnda dll bland dll men inte hittat det, Har laddat detta, kan jag använda det, jag har Norton, inte Defender, eller blir de rörigt? Microsoft ® Windows ®-verktyget Borttagning av skadlig programvara (KB890830) x64 Det är inte en skadlig fil så det verktyget behöver du inte köra, dessutom körs det automatiskt en gång i månaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hejsanhejsan Posted June 10, 2016 Author Share Posted June 10, 2016 Tack för svaren. Det förklarar saken, har Firefox. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts