Gå till innehåll

Ändrat beteende efter uppgraderingen till 47.0


CGD

Recommended Posts

Efter det att Firefox uppdaterats till 47.0 har jag fått lite trassel.

Om jag tar upp Google så ser det helt vanligt ut. Men när jag öppnar någon av de föreslagna sidorna så öppnas de bara över halva skärmytan.Hur ska jag bete mig för att få tillbaka att det öppnas över hela skärmytan? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ingen som helst betydelse.

Jag har inte gjort någon ändring eller något i samband med uppdateringen till Firefox 47.0. Utan direkt så började det nya beteendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2016-06-12 at 19:26, CGD sade:

Efter det att Firefox uppdaterats till 47.0 har jag fått lite trassel.

Om jag tar upp Google så ser det helt vanligt ut. Men när jag öppnar någon av de föreslagna sidorna så öppnas de bara över halva skärmytan.Hur ska jag bete mig för att få tillbaka att det öppnas över hela skärmytan? 

Menar du att fönstret bara täcker halva skärmen eller att halva fönstret är tomt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fönstret tar bara upp halva skärmen.

Nu startade jag Google och fick upp ett fönster över hela skärmen. Jag skrev in en sökning och fick upp förslag fortfarande på hela skärmen. Men när jag trycker på en sökning så öppnas ett fönster som nästan täcker halva skärmen. Det saknas någon knapp centimeter till vänster och i botten. Det tidigare fönster ligger kvar under till. Men om jag håller nere skift tangenten samtidigt som jag trycker på länken så får jag upp ytterligare ett fönster som då täcker hela skärmen. Det är aldrig några flikar utan nya fönster.

När jag gjorde samma sak innan uppdateringen till Firefox 47.0 så fick jag upp hela fönster.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland hjälper det att dra ut fönstret och så stänga det några gånger för att det ska "fastna" i vilken storlek man vill ha nya fönster.

Annars kan det ju vara praktiskt att i stället välja att öppna sidorna i nya flikar, då blir ju fönsterstorleken garanterat densamma. Man kan göra det genom att klicka med scrollhjulet, högerklicka och välja att öppna i ny flik, eller välja "Ny flik" i Firefox - Inställningar - Allmänt - "Öppna länk som öppnas i nytt fönster i".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker om de här oförklarliga beteenden som datorn får ibland, där det inte går att hitta någon förklaring. Men visst är det märkligt att det började efter uppdateringen till 47.0!

Jag har prövat att dra ut fönstret som du föreslår men det hjälper inte och det fyller ju alltid ut skärmen från början. Jag vet att jag kan välja öppna som ny flik eller nytt fönster. Jag brukar välja nytt fönster eftersom jag då kan stänga det med en knapp på musen. Och när jag väljer öppna som nytt fönster får jag alltid ett fönster som fyller hela skärmen.

Det är bara när jag klickar på en länk som fönstret bara tar upp halva skärmen.

Du skall ha tack för dit engagemang Cecilia men jag tror inte vi kommer längre så det får räcka med detta. Vem vet, kanske blir det normalt när 48.0 kommer ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ju maximerat när jag startar Firefox. Det är bara när jag trycker på länkar som det inte blir det och dessutom inte på alla sidor.

Dessutom har jag inte alternativet Kör maximerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du provat att hålla Shift-knappen nedtryckt samtidigt som du klickar på en sådan länk? Ska om det funkar öppna upp ett fönster i samma storlek som du har just nu.

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ursäkta så inte det här svaret. Tycker det har blivit svårare efter "upp" graderingen av Forumet.

Visst är det så. Håller jag skiftknappen nertryckt får jag alltid ett nytt fönster och det tar ju upp hela skärmytan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...