Gå till innehåll

Windows Update slutar inte söka - hänger sig


Korpen

Recommended Posts

Windows update slutar inte söka efter uppdateringar i windows 7 home premium SP1, har testat att köra en fix it från microsoft men det hjälpte inte, nån som har någon ide hur man löser detta? Jag får inga felmeddelanden utan windows update bara söker och söker..

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett det på en dator. Trots att det inte sker någon synlig förändring i Windows Update-fönstret, kommer Stäng av i startmenyn att visa att Windows kan startas om för att installera uppdateringar, efter några timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej okey har sett Cecilias länk och jag har väntat i en timme ungefär ett flertag ggr men inget händer..men jag ska vara mer tålmodig och låta den få stå och tugga ett bra tag och se om det händer nåt efter det..

Tack båda för svaret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jättebra, ska genast prova detta då jag haft problem länge. En annan jätteirriterande sak som hände precis innan detta var att den hittade först uppdateringar, MEN listan där man ska kunna se vad de är för uppdateringar var helt tom, inte förrän efter man installerat kunde man se. Trodde först de var något malware eller virus men jag hittar inget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, si3rra sade:

Den är uppdaterad nu till Juli uppdatering, https://support.microsoft.com/sv-se/kb/3172605
kräver att du installerar eller har installerat https://support.microsoft.com/sv-se/kb/3020369 innan

Tack för det!
Jag valde för svenskt Windows 7 x64, men efter att jag klickat på Download så syns bara "Thank you for downloading". Får aldrig upp de vanliga alternativen Kör, Spara, Spara som. Fattar ingenting.

Kan ladda ner filer från andra siter utan problem och då får jag de vanliga alternativen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Tja, samma för mig här. Har en dator som stått urkopplad och inte använts på ca 4 månader och nu när jag satte igång den för en vecka sen har jag fortfarande inte lyckats hitta uppdateringar via win update. Den bara står och tuggar. Testade fixen som Si3rra postade också utan resualtat.

Nån som har nått mer förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
On 2016-10-10 at 19:47, Veritech sade:

Tja, samma för mig här. Har en dator som stått urkopplad och inte använts på ca 4 månader och nu när jag satte igång den för en vecka sen har jag fortfarande inte lyckats hitta uppdateringar via win update. Den bara står och tuggar. Testade fixen som Si3rra postade också utan resualtat.

Nån som har nått mer förslag?

Om det kan hjälpa någon i framtiden.

Fix samma strul Win 10 64-bit. Tuggade och tuggade och slutade med felkod. Windows fixprogram hittade inga fel.

Att rensa C:\Windows\SoftwareDistribution hjälpte.

http://www.howtogeek.com/247380/how-to-fix-windows-update-when-it-gets-stuck/

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...