• ×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Liknande innehåll

• Av eklov
      I går kväll uppdaterades datorn (den hade stått oanvänd sedan mars) i två etapper. Först installerades Office-programmen, medan Windows-uppdateringarna misslyckades.
      Därefter uppdaterade jag det som misslyckades, se bilden. När datorn startats om fungerade inte Wifi-nätverkskortet, Broadcom virtual wireless adapter, trots att enhetshanteraren svarar att det fungerar korrekt.
      Då startade jag om en gång till, samma resultat. Jag installerade om drivrutinen, samma resultat. Nu har jag återgått till före den sista (bilden) uppdateringen och det fungerar med Wifi igen och jag har ändrat inställningarna för Windows update att fråga mig före varje uppdatering. Någon som vet något om detta?

• Av perk
      Min HP dator med win7 har varit seg och hårddisken varit ”ganska” full. När det blivit så tidigare så har jag formaterat (eller vad det heter) om den, med skivan som var med. Då har den alltid blivit pigg, och som den var då den var ny.

Nu när jag gjort det, så verkar det som om hårddisken istället fyllts ytterliggare. Den är bara på 500GB och efter öminstallationen är det endast 9,43GB ledigt utrymme.

Kan någon komma med tips om vad som kan vara felet, kan det ha med win7 och att det inte verkar finnas uppdateringar till det.

Eller kan jag göra något fel, är några år sedan jag gjorde det senast och minnet i mitt huvud är väl inte vad det borde vara. Men det har aldrig varit några problem tidigare då jag gjort det.

Tacksam för hjälp
    • Av JoWa
      En vecka och en dag efter att Windows 10 släpptes, gick det om Windows 8 i användning den 6 augusti, enligt StatCounter.
      Win7: 54,23 % Win8.1: 14,6 % WinXP: 10,1 % OS X: 8,04 % Win10: 3,59 % Win8: 3,42 % Unknown: 2,13 % WinVista: 1,87 % Linux: 1,54 % Chrome OS: 0,27 % Win2003: 0,12 % Win98: 0,03 % Win2000: 0,01 % WinCE: 0,01 % Other: 0,02 % Windows 10 gick om Vista den 1 augusti.   27 juli till 6 augusti: http://gs.statcounter.com/#desktop-os-ww-daily-20150727-20150806
    • Av IngerIM50
      Jag har problem med Windows Update i min relativt nya dator med Windows 10
      första månaderna gick det bra att ladda ner uppdateringar
      men i och med Anniversary Update version 1607 fick jag problem med uppdateringar
      uppladdningen stod still på hämtar 0 %
      så denna stora uppdatering fick jag hämta ner manuellt från sidan på Microsoft
      och allt gick bra...
      Men sedan gick ett par månader och Windows update sa hela tiden att det kollat efter uppdateringar och att datorn var uppdaterad
      men så började jag bli misstänksam och klickade på hämta uppdateringar,
      och vips fanns några där trots allt  

så jag tryckte på ladda ner, Windows update bara stod och tuggade på 0 %
      men rätt som det var efter några dagar så laddades en uppdatering ner
      Och efter flera dagars "tuggande" med 3 % så laddades en till uppdatering ner
      ( jag kollade på installerade uppdateringar och de fanns där )

Nu står windows update och "tuggar" på 8 % och så där håller den på varje dag innan uppladdningen avbryts efter flera timmar
      och fortsätter på samma sätt nästa dag

och det verkar som uppdateringar står i kö...
      och först kan det stå t.ex laddar 65 % och sedan går tillbaka till 8 %

hoppas jag lyckats beskriva det hela så ni förstår vad jag menar

Jag undrar om någon vet varför mitt Windows update uppträder så här nu ?
      och finns det något jag kan göra ?
      så tacksam för tips... 

• Av Anna Maria
      Jag hoppas att supporten för Windows 7 hjälper till ... Men det kanske inte funkar så bra... Jag läste om en som inte fick så bra hjälp... Om de inte gör det hoppas jag att jag kan få hjälp här...
      Jag har tagit bort återställningspartitionen... Jag trodde inte jag behövde den. Jag försökte att få min dator tyst genom att installera Windows 7 32 bitar istället för Windows 7 64 bitar... Nu har jag inga drivrutiner så att internet funkar på den... Jag trodde att det bara var att hämta på nätet med min Linuxdator och ta till Windowsdatorn  men dessa filer verkar bara gå att ladda ner från Windows update ... Kan man ladda ner såna filer på nån annans Windows dator och ta till sin egen dator ? 
       Mina andra datorer har blivit tysta när jag installerade Windows och Linux 32 bitar... Jag har inte Linux och Windows på samma dator.
      /Maria

• Av IngerIM50
      Jag försöker ladda ned : Funktionsuppdatering av Windows 10, version 1607
      men det går inte utan det står bara att den väntar på nedladdning, och står och "tuggar på"
      - Laddar ned uppdateringar (4 %)
      jag har mobilt bredband med sticka / modem i min bärbara dator  ( Telia )
      Varför funkar det inte
      samma sak hände i går och det laddades inte ner
      jag har kunnat ladda ner tidigare uppdateringar men denna uppdatering krånglar
      Så tacksam för tips och hjälp