Gå till innehåll

chromium


nillan

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag laddade tydligen ner den samtidigt med den vanliga Chrom.

Nu undrar jag hur jag gör för att den inte skall starta upp själv när jag startar datorn?

 

 

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tror inte att någon vet. Det är inte helt lätt att förstå vad du menar.

När du hämtar Chrome (https://www.google.com/intl/sv/chrome/browser/desktop/index.html) får du Chrome och inget annat. Chrome är baserad på den öppna Chromium-koden, som du kan se på chrome://chrome/: ”Google Chrome fungerar tack vare det öppna källkodsprojektet Chromium och andra program med öppen källkod.”

Dock kan du hämta Chromium från t.ex. https://download-chromium.appspot.com/ Är det det du har gjort? Det är inte det du har beskrivit. Och tydligen finns inte Chromium i din dator, så vad du nu behöver hjälp med är oklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så vet jag inte hur det gick till att jag har båda webbläsarna.

På startsidan finns båda med, tyvärr går det inte att ta någon bild.

Får väll testa och ta bort chrome, kanske den andra följer med bort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet finns, men inte nödvändigtvis installerat. Det kan vara portabelt. Öppna chrome://version/ i Chromium, så ser du var programfilerna ligger (Sökväg till körbar fil). Du kan radera Chromium-mappen och dess innehåll, så är programmet borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...