Gå till innehåll

[ LÖST ] Konstigt SMS


Lasse B

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Fick ett SMS, från telefonnummer, 010 199 26 94, om att jag hade beställt något för 130:- skulle bekräfta med en pinkod ??

Har fan inte beställt något, bekräftade inte heller med någon kod.

Vad göra, så att man inte drar något från teleräkning med mera.

Någon som råkat ut för detta ??

 

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag svarade inte på det, men ringde deras kundtjänst, som inte var öppen, öppnar i morgon, det numret som jag angav.

Hoppas att man inte drar massa pengar nu, från teleräkningen ??

Vågar man ringa deras kundtjänst, som SMS et kom ifrån ?? 010 199 26 94

Skall man byta telefonnummer, vad tycker du ??

 

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som varit utsatt för samma.

Om man du skulle debiteras en summa, som man inte ens har köpt något för, eller en hög teleräkning, skall man skippa i och betala då, självklart polisanmäla.

Men kan man ändå till Telia tvingas att betala ??

Någon med erfarenhet av detta ??

Så Jä...la trött på detta lurendrejeri.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det hamnar på din telefonräkning bör du polisanmäla och även kontakta Telia om det. Om ingen av dem föreslagit något annat till dig innan så betala din telefonräkning i tid och hoppas på att det löser sig så du får tillbaka pengarna senare. Att inte betala den lär inte vara rätt väg att gå.

Skulle du däremot få en separat faktura från lurendrejarna tycker jag inte du ska betala den utan bestrida den och polisanmäla såklart. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Efter mycket efterforskning med mera, verkar det som att det är löst nu.

Ringde företaget 010-199 26 94, kundtjänst Pay Pal ( Ringde Med ett kontantkort )

När man loggade in på www.zong.com, kom man till Pay Pal hemsida.

Kollade med Svenska Pay Pal, och enligt dom, är företaget seriöst, och sysslar med köp av mobila tjänster med mera.

Fick mail på att det var ett misslyckat försök till bedrägeri, spärrat mitt telenummer för köp med mera.

Kollar även av med Teia, framöver för att vara på den säkra sidan.

Fick också en transaktionslista med, vad som hänt.

Stod bla detta, Anti-fraud measure. User failed 3 PIN challenge attempts.

Så jag avslutar denna tråd nu.

Lasse B

 

 

 
 
          Payment Method, Carrier Purchase ID
          130.83 SEK Anti-fraud measure. User failed 3 PIN challenge attempts.
        Price Status MSISDN Reference ID Payment Method, Carrier Purchase ID
          130.83 SEK Anti-fraud measure. User failed 3 PIN challenge attempts. +46703681011 CP-100000011279006610269 sms. TeliaSonera Sverige AB 10257151059

 

                   

 

                   

 

 

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...