Gå till innehåll

[LÖST] WIN+CTRL+PILAR funkar inte längre?


Nicklas

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Någon som har Windows 10 och mer än en bildskärm som kan testa om den kan flytta aktivt fönster mellan skärmarna genom att trycka WIN+CTRL+PIL HÖGER/VÄNSTER ?

Vet inte exakt när jag använde det senast men kanske en vecka eller två sedan och då fungerade det. När jag skulle göra det idag så fungerade det inte längre. Osäker på varför, vet inte om det är någon Windows uppdatering eller annat som ställt till det. En sådan liten sak som man tar för given och märker hur fantastiskt bra det är först när man står utan det. :( 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har kanske alltid varit SHIFT + WIN + PIL ? Det har ju liksom suttit i muskelminnet så jag har inte tänkt på vad jag tryckt förrän nu när det inte fungerade. :) 

Oavsett så har jag provat alla tänkbara kombinationer av shift, alt, ctrl, win just för att jag blev osäker vilken det var, men ingen fungerar för mig längre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag hittade problem. Någon :rolleyes: hade stängt av Snap funktionen (Settings/System/Multitasking) vilket även satte kortkommandot ur spel. 

Men du hade helt rätt att det är SHIFT inte CTRL. 

 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...