Gå till innehåll

Cooling fan startar ej


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag har en bärbar dator, en HP Pavillion DV6, ursprungligen konfigurerad med W7 men nu med W10. Hårddisken är en relativt ny SSD-disk på 125 gb.

När jag startar denna dator så kommer det ett error ibland, se nedan bild. Det är en fläkt som inte fungerar riktigt som den skall. Om jag trycker enter så startar datorn upp utan några som helst problem, okej den blir varm efter ett tag, men det finns ingenting som indikerar på att det är några stora problem med datorn.

Nu har jag en sådan där fläktplatta som datorn oftast står på även när jag sitter i soffan. Den startar upp samtidigt som datorn då den är kopplad till en usb-port. Den fläktplattan kanske hjälper något, eller kanske inte, jag vet inte...

Av error-bilden så får man intrycket att detta kan vara livsfarligt för datorn och att detta måste fixas ögonblickligen.

Frågan är bara om det går, eller om det är billigare att köpa en ny dator? Kan jag göra det själv, eller skall jag lämna in datorn till Inet som var den butik jag köpte datorn av för några år sedan?

P.S. Skall tilläggas att enligt länken http://support.hp.com/se-sv/document/c03647266 har jag blåst rent allting som går, men problemet kvarstår ändå...

Error_HP Bärbar.JPG

Redigerad av bonusvita
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det besvärligt att öppna datorn så du kommer åt fläkten? Du kanske kunde ko trollera fläktens funktion med extern ström.. om den är död finns det ju fläktar att få tag på..

Alternativt så kolla bios om det har blivit ändrat något.. om så, återställ till standard felsäkert.. om det alternativet finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...