Gå till innehåll

Fastnat på välkomstskärmen


bonusvita

Recommended Posts

Jag uppdaterade min fars dator i helgen då W10 tydligen har ett slutdatum för att vara gratis.

Jag skulle nog inte ha gjort det, trots att programmet sade att datorn var kompatibel med W10 från W7 som den hade innan. För efter nästan 3 timmars ominstallering så kommer vi fram till välkomstskärmen där vi ser att vi har det Svenska tangentbordet och kan välja om vi inte är den som denna dator är registrerad på. Nästa knapp är "Nästa", och när man klickar på den så börjar markören snurra och den har snurrat hela natten nu, men vi kommer inte vidare...

Skall dock tilläggas att jag tvingade datorn till omstart en 6-7 gånger efter en 10 minuters väntan mellan varje gång, innan jag gav upp!

Om det nu är så att just denna dator inte går att uppdatera, hur tar vi då bort W10? När vi inte ens kommer in i datorn?

Detta är en sådan dator där W7 ligger på hårddisken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog ingen bra ide att tvinga datorn att starta om under installationen överhuvudtaget, så låt den stå jobba tills den blir klar eller säger ifrån att det har misslyckats

 

'HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja det är exakt samma problem... Men far gav upp och körde ner datorn till Inet som fixade problemet på en kvart, så nu funkar allt som det är tänkt!

EDIT:

En förändring där dock. Det visade sig att vissa grejer inte fungerade med W10, som det externa nätverkskortet till exempel, fick ingen som helst kontakt, då fars dator bara har ett inbyggt nätverkskort, som till råga på allt är för gammalt, men det externa kortet funkade inte alls, datorn var även mycket långsammare. Sedan så upptäckte vi att datorn hade återinskaffat lösenordet på datorn, ett som har varit avstängt i flera år.

Nej det var bara alltför mycket problem, strul och idiotier. Så jag har nu återställt den datorn till W7.

Fars dator är för gammal, far är för gammal, och det är svårt att lära gamla hundar sitta!

Han får leva kvar med W7 tills dess att det inte längre går och då köpa sig en ny dator om han orkar med det och har lust!

 

Redigerad av bonusvita
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...