Gå till innehåll

USB/Drag and Drop i Virtual Box


Bigfoot13579

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag har installerat några Linuxversioner och Windows XP på min dator med Windows 10 i Virtual Box och alla fungerar som de ska. Men när jag installerade en uppgradering av Windows 7 på en XP då hittades inte nätverkskortet? XP fungerade innan jag uppgraderade med tanke på nätverkskortet men inte efter uppgraderingen!?

Jag har testat att få över drivrutiner genom USB och Drag and Drop men jag får inget att fungera. Jag har även provat att sätta i en musikskiva när VB är igång men då spottar datorn ut den... Tänkte bränna in drivrutinerna på skivan om det hade fungerat att läsa skivan i VB...

Någon som har något tips på vad jag kan göra för att få över drivrutinerna till Win 7 i VB?

Redigerad av Bigfoot13579
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hur menar du då? Vad jag ser i den virtuella maskinen är ett (1) nätverkskort i "Device Managern" utan drivrutiner, men jag kan inte installera drivrutinerna eftersom jag inte får över dom till den virtuella maskinen från "den riktiga maskinen"?

Så min fråga är hur jag kan få igång "Drag and Drop" eller USB-enheten i den virtuella maskinen så jag kan kopiera mappen med drivrutiner från min "riktiga maskin" och klistra in dom t.ex på skrivbordet i den virtuella maskinen? Och när jag har fått över mappen med drivrutinerna så finns det en setup.exe att köra och förhoppningsvis så fungerar nätverkskortet efter det och jag kan koppla upp mig mot nätet och surfa i den virtuella maskinen.

Redigerad av Bigfoot13579
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat "Guest Additions"?

Ang. nätverkskort se manualen, avsnitten 3.2, 3.8, 12.3.6 och 6.
https://www.virtualbox.org/manual/UserManual.html

Datorns eget nätverkskort används inte i den virtuella maskinen så det är inte de drivrutinerna du behöver.

Avsnitt 3.10 tar upp USB-åtkomst och 4.3 delade mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...