Gå till innehåll

Fråga om Windows 10 Anniversary Update - tillgänglig som nedladdning i ISO?


LionKing

Recommended Posts

Hej!

Hur är det med anniversary update som - om jag förstått rätt - kommer på tisdag nästa vecka? Kommer den som uppdateringar normalt kommer till Windows 10, alltså automatiskt i bakgrunden, eller har man möjlighet att ladda ner den som en ISO-fil och installera den på det viset? Sitter man på en någorlunda snabb anslutning har det inte så stor betydelse, men har man inte det kan det vara praktiskt att kunna ladda ner en ISO.

//LionKing

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer nog att kunna skapa egen iso-fil som tidigare med det s.k. esd-verktyget efter att din windows 10-dator laddat hem uppgraderingen via windows update. Oklart om microsoft lägger upp några iso-filer för nedladdning när det nu efter den 29 juli är slut på "gratisätandet".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att Microsoft kommer att byta ut ISO-filen på sidan för nerladdning av Windows 10 från version 1511 (novemberuppdateringen) till version 1608 (gissningsvis, anniversary update). Det går ju bra att ladda ner Windows 8.1 fast det inte är gratis att uppgradera till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vi får väl se. Det ser iallafall ut som de officiella länkarna till nedladdning av version 1511 redan blivit oanvändbara, alltså före anniversary-versionen har kommit. Jag gissar att den kommer att bli densamma som den som nu ligger ute som senaste insider-builden och i så fall heter den version 1607 (OS-version 14393.5).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom det ut på MSDN...

18 minuter sedan, Lasse B sade:

Uppdateringen kommer välan på Windows Update ??

Testade nyss, men inget kom ??

Alla får inte uppdateringen samtidigt, det skulle leda till kaos i allt från infrastruktur till support etc om 350 miljoner användare skulle uppdatera samtidigt. Man pytsar ut uppdateringen under kommande veckor. Vill man få det snabbare är det att uppgradera från ISO som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Lasse B sade:

Sista frågan Anders, från en novis, med denna kan jag då göra en Clean install, och jag kommer inte då att behöva någon nyckrel ??

Det ska inte vara några problem att göra en ren installation och få den aktiverad igen på en maskin som redan varit aktiverad med Windows 10. Hur det fungerar i praktiken låter jag vara osagt, kör uteslutande volymlicenser och centrala licensservrar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Cynthia sade:

Finns någon mysko sida från Microsoft här som verkar ladda ner uppdateringen som vanligt installationsprogram.

https://support.microsoft.com/sv-se/help/12387/windows-10-update-history

Det är den officiella sidan där man publicerar vad månadens uppdateringar innehåller, den är inte mysko på något sätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan ni också hämta eller uppdatera direkt  om man vill, bara att välja 

Du kan använda Update Now.eller ladda Tools för att ladda ner ISO fil för

bränna skiva eller göra ett USB-minne, Har själv direktuppdaterat 2 datorer

via denna sida

du kan välja språk

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...