Gå till innehåll

Problem med kumulativ uppgradering KB3176927 (insider)


roffe12

Recommended Posts

Ovanstående uppgradering (insider) misslyckas. Har version W10 OS14393.10 version 1607 och är Insider. Har kört om Uppdate samt kört felhanteraren för Update utan resultat. Enliknande Uppdate KB3176929 fungerade.

Någon som har ett förslag till lösning - eller kan säga vad problemet/felet är?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har den senaste insiderbuilden W10 OS14393.10 som kom idag i.o.m. den cumulativa uppgraderingen KB3176929. Den som heter KB3176927 släpptes den 25 juli och uppgraderade då insiderbuilden till OS14393.5.

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Turbopump sade:

Du har den senaste insiderbuilden W10 OS14393.10 som kom idag i.o.m. den cumulativa uppgraderingen KB3176929. Den som heter KB3176927 släpptes den 25 juli och uppgraderade då insiderbuilden till OS14393.5.

Tack för det. Om jag har fattat det rätt så ersätter KB3176929 i sin helhet och jag kan då bara glömma KB3176927?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, roffe12 sade:

Tack för det. Om jag har fattat det rätt så ersätter KB3176929 i sin helhet och jag kan då bara glömma KB3176927?

Ja, eftersom dessa uppdateringar är kumulativa så räcker det med att ha den senaste!

8 minuter sedan, Korpen sade:

En undran? hur ser man vilken version man har i windows 10?

Kör kommandot winver.exe exempelvis för att se exakt build-nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Turbopump sade:

Jag gissar att det är så. Det som förefaller underligt är varför datorn (windows update) tog hem KB3176927 när den redan passerat det stadiet.

Kan bero på att jag var bortrest och datorn inaktiv i 1 vecka - Windows 10 hämtade bara hem uppdateringen men installerade den inte - misslyckades 2 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...