Gå till innehåll

Program som hindrade din Windows 10-uppgradering?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

För att göra ett demo på uppgraderingen till Windows 10 skulle jag behöva exempel på program som hindrat din uppgradering till Windows 10. När du uppgraderade till Windows 10, fick du meddelande om att du behöver avinstallera något program för att kunna uppgradera och i så fall vilket och vilken version?

Redigerad av Andreas Stenhall
Förtydligat inlägget
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, si3rra sade:

Jag är ute efter program som hindrar uppgraderingen, dvs säg att jag vill installera Windows 10 och kör setup.exe, men sen efter att kontrollerna genomförts meddelar den att Windows 10 inte kan uppgraderas för att program X inte är kompatibelt. Det är dessa program jag är ute efter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag installerade windows 10 vart jag tvungen att avinstallera PGP som inte ansågs kompatibelt.

Efter installationen var klar ominstallerade jag PGP och har inte haft några problem fram till det var dags att uppgradera till version 1607. Samma sak händer, PGP måste avinstalleras för att kunna uppgradera till 1607. Nu kör jag windows 10 (1607) och har ominstallerat PGP utan problem. Har för övrigt stött på andra problem med 1607, vissa program har försvunnit b.l.a. WPS   office.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 6 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...