Jump to content

Program som hindrade din Windows 10-uppgradering?

Andreas Stenhall
 Share

Recommended Posts

För att göra ett demo på uppgraderingen till Windows 10 skulle jag behöva exempel på program som hindrat din uppgradering till Windows 10. När du uppgraderade till Windows 10, fick du meddelande om att du behöver avinstallera något program för att kunna uppgradera och i så fall vilket och vilken version?

Edited by Andreas Stenhall
Förtydligat inlägget

2 minuter sedan, si3rra sade:

Jag är ute efter program som hindrar uppgraderingen, dvs säg att jag vill installera Windows 10 och kör setup.exe, men sen efter att kontrollerna genomförts meddelar den att Windows 10 inte kan uppgraderas för att program X inte är kompatibelt. Det är dessa program jag är ute efter :)

När jag installerade windows 10 vart jag tvungen att avinstallera PGP som inte ansågs kompatibelt.

Efter installationen var klar ominstallerade jag PGP och har inte haft några problem fram till det var dags att uppgradera till version 1607. Samma sak händer, PGP måste avinstalleras för att kunna uppgradera till 1607. Nu kör jag windows 10 (1607) och har ominstallerat PGP utan problem. Har för övrigt stött på andra problem med 1607, vissa program har försvunnit b.l.a. WPS   office.

• 2 months later...
  • 6 months later...