Ängegärd Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 HEjSann & hallå!!! Körde igång Anniversary Update uppdatering igår torsdag. Den är fortfarande inte klar. Har uppdatering hängt sig? "Cirkel snurrar fortfarande. Skall jag bryta strömmen och starta om Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Ja uppgraderingen tar max en halvtimme/timme i värsta fall, bryt strömmen och låt den reparera (gå tillbaka till tidigare OS). håll tummarna för detta rollbacken fungerar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted August 6, 2016 Share Posted August 6, 2016 Min uppgradering tog ca 2 h på en 8 år gammal dator inkl 0,5 h nerladdning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Hur gick det med uppgraderingen efter att du bröt strömmen? Som en liten sidnot kan jag säga att på jobbet häromdagen klockade jag uppgraderingen på 16 minuter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ängegärd Posted August 7, 2016 Author Share Posted August 7, 2016 HEjSann!!! Den startade upp installationen ingen vid 78% och tuffade vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Har inte märkt av nått krångel alls. När jag startade datorn på morgonen den 3:e så va allt klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Är att bryta strömmen det bästa rådet? Det känns inte helt ofarligt. I går satte jag igång uppdatering av en väns dator, och den hamnade i läget med den snurrande cirkeln, och var kvar där när jag var tvungen att gå därifrån. I morse snurrade cirkeln alltjämt, fick jag rapport om. Jag läste att det kan hjälpa att koppla ur USB-enheter: https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/48zrkb/windows_10_stuck_at_spinning_circle_login_screen/ Jag sa åt honom att koppla ur USB-kontakten till den trådlösa musen, och han sa att han gjort så, utan resultat. Vet inte om han har dragit ur fler USB-kontakter, som jag föreslog. Om det är någon USB-enhet som spökar, hjälper det väl knappast att bryta strömmen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Han hade inte dragit ur några USB-kontakter, men att dra ur kontakten till musen gjorde ingen direkt skillnad. Omstartsknappen gjorde dock skillnad. Uppdateringen fortsatte vid 75 % och slutfördes. Det finns onekligen utrymme för förbättringar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts