Gå till innehåll

Anniversary Update uppdatering hängt sig?


Ängegärd

Recommended Posts

HEjSann & hallå!!!

Körde igång Anniversary Update uppdatering igår torsdag. Den är fortfarande inte klar. Har uppdatering hängt sig? "Cirkel snurrar fortfarande. Skall jag bryta strömmen och starta om

2016-08-05 14.15.27.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Är att bryta strömmen det bästa rådet? Det känns inte helt ofarligt. :huh:

I går satte jag igång uppdatering av en väns dator, och den hamnade i läget med den snurrande cirkeln, och var kvar där när jag var tvungen att gå därifrån. I morse snurrade cirkeln alltjämt, fick jag rapport om.

Jag läste att det kan hjälpa att koppla ur USB-enheter: https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/48zrkb/windows_10_stuck_at_spinning_circle_login_screen/

Jag sa åt honom att koppla ur USB-kontakten till den trådlösa musen, och han sa att han gjort så, utan resultat. Vet inte om han har dragit ur fler USB-kontakter, som jag föreslog. Om det är någon USB-enhet som spökar, hjälper det väl knappast att bryta strömmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade inte dragit ur några USB-kontakter, men att dra ur kontakten till musen gjorde ingen direkt skillnad.

Omstartsknappen gjorde dock skillnad. Uppdateringen fortsatte vid 75 % och slutfördes.

Det finns onekligen utrymme för förbättringar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...