Gå till innehåll

Så gör du för att få gratis uppgradering till Windows 10 även efter 29 juli 2016


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Som de flesta vet har Microsoft mellan 29 juli 2015 och 29 juli 2016 låtit användare av Windows 7 och 8/8.1 uppgradera till Windows 10 utan kostnad. Enligt alla officiella kanaler är uppgraderingsprogrammet stängt nu då 29 juli 2016 passerats. Däremot så har Microsoft lovat alla användare med speciella stöd i form av olika handikapp exempelvis att "alltid" kunna köra med de bästa hjälpmedlen och det gör man med Windows 10.

Därför är det också fortsättningsvis (och utan motprestation) gratis att uppgradera till Windows 10 via länkarna nedan!

https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade

sidan på svenska: https://www.microsoft.com/sv-se/accessibility/windows10upgrade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 2 månader senare...
2 hours ago, LightningStrike said:

Det verkar fungera fint. Dock så råkade jag ut för att det tog sjukt lång tid... Den stod på 99% i över 12 timmar men över natten blev den klar. Sen kunde jag formatera och installera rent, då gick det på ca 20 minuter.

Skickat från min F8331 via Tapatalk

Det kan bero på att WindowsUpdate-tjänsten är igång. Jag råkade ut för det, men stängde jag av den gick det klart direkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Nu har jag en laptop med Win 10 installerat. Jag har uppdaterat från Win8 - Win8.1 till Win10 Home. Den börjar kännas rätt trög, trots att jag ha en SSD i den. Eftersom det är en reservburk, inte huvuddator, så tänkte jag ladda in en ny ren version av Win10. Hur gör jag detta på bästa sätt? Om jag gör en total återställning, så blir det väl en Win8 i laptopen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Postad (redigerade)

Det fungerar fortfarande klockrent, jag har uppdaterat 3 datorer för mina vänner sista 3 veckorna.

För att slippa problem med att det tar så lång tid att installera så inaktiverar jag av Windows Update i Administrationsverktyg / tjänster / Windows Update . Stoppar även Windows Update i kontrollpanelen

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
39 minutes ago, Hanseg said:

Det fungerar fortfarande klockrent, jag har uppdaterat 3 datorer för mina vänner sista 3 veckorna.

För att slippa problem med att det tar så lång tid att installera så inaktiverar jag av Windows Update i Administrationsverktyg / tjänster . Stoppar även Windows Update i kontrollpanelen

HANS

Har exakt samma erfarenhet, stäng av WU så fungerar et hur bra som helst.

 

Redigerad av gsb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 år senare...
Postad (redigerade)

Uppdaterade min gamla Dell XPS M1530 från Windows 7 till 10. Gjorde en clean installation och skrev in produktnyckeln från W7. Ändrade Google Chrome så att den trodde den var en Black Berry, så slapp jag använda "MediaCreationTool21H2". Fungerade perfekt! :-)

Däremot funkade det inte på särbons W8.1! Blev tvungen att köpa en produktnyckel på nätet, 5€ !!

Redigerad av Sir_N
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Sir_N sade:

Blev tvungen att köpa en produktnyckel på nätet, 5€ !!

Synd bara att Microsoft inte fick något av de pengarna utan någon annan la vantarna på dem genom att bryta mot licensvillkoren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...