Gå till innehåll

Insider status - uppdat 14393.10/1607


roffe12

Recommended Posts

Har W10 och 14393.10 version 1607 och är insider men efter den (senaste) uppdateringen har Windows update strulat och misslyckats ett antal ggr och dessutom har jag fått ett märkligt fel vid Inställningar> windows inside program > Få inside preview-versioner, där jag numera för följande text:

"En annan adminstratör har konfiguerat enheten för att ta emot versioner. Du kan själv bestämma vilken version di skall ta emot"

Under det finns det en knapp med texten "Ta kontroll" - trycker på den händer inget.

Någon som vet vad som hänt och vad jag gjort för fel - om något.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du ansluten till något hemmanätverk? Testat att stänga av Få insider preview-versioner? Är ditt mailkonto kopplat till previewuppdateringar?

Redigerad av PCfreak
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, har ett offentligt bredbansabb via Telenor. Har stängt av "Få insider preview-versoner" tycks inte hjälpa men problemet är det kryptiska felmedd angående "annan användare" och knappen "ta kontroll" som inte tycks fungera där man kan välja "långsam, snabb och preview version". Har inget mailkonto kopplat till preview-uppdatering. Har reparerat Windows-update med rep program - så uppdateringar tycks fungera normalt igen vilket är huvudsaken.

Tack i alla fall PC freak. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, PCfreak sade:

Ok, bra det funkar. Microsoft vill ha ett mejlkonto kopplat för att Preview ska funka smärtfritt. Har stött på samma problem själv då jag loggade in lokalt på datorn.

Okey - har ett g-mail konto men menar du Microsofts egna Outlook?. Det finns en funktion som heter koppla Microsoft konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
On 2016-08-11 at 22:21, roffe12 sade:

Okey - har ett g-mail konto men menar du Microsofts egna Outlook?. Det finns en funktion som heter koppla Microsoft konto?

Jupp, ja vet det :) men kan du använda det som konto vid registrering??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...