Gå till innehåll

[LÖST] INSTALLATION AV PROGRAM (WINDOWS UPDATE)


Hanseg

Recommended Posts

jag håller på och försöker fixa för en kompis syster,  och den vill inte riktigt som jag vill  

 Har installerat om Windows 7 på en Vaio ett antal gånger, har installerat med recoveryskivorna, och även installerat med en original Windows skiva, sedan när jag uppgraderar Explorer 8 till Explorer 11, så tar installationen en dryg timma att genomföra. När jag startar Windows Update så går det igång står och jobbar 2-3 timmar och hittar ingenting. Vid alla installationer går det ganska bra tills den kommer till slutet där installationen kan stå och stampa 10-40 minuter innan den avslutas

Jag har även lågnivåformaterat och provat med en annan hårddisk

Jag tror att måste vara något fel på datorn men vad ha jag ingen aning om, just nu kör jag en memtest på den, efter det skall köra CPU test

Är det någon som ett annat förslag vad det ev kan vara så skulle jag vara tacksam

 

HANS

Problemet är löst via omstart av Windows Update, som jag hittade efter massa Googlande och läsande av ganska många sidor om problem med Windows Update

Så här gjorde jag omstarten startade Kommandotolken i Administrationsläge och körde nedanstående kommandon, efter det startade jag en .msu fil och det gick bra

därefter startade Windows Update efter en ½ timme så hade den hittat 1,3 gigabite med uppdateringar som nu håller på att installeras 

 

Alla kommandon körs var för sig

net stop wuauserv

rmdir %windir%\softwaredistribution /s /q

regsvr32 /s wuaueng.dll

regsvr32 /s wuaueng1.dll

regsvr32 /s atl.dll

regsvr32 /s wups.dll

regsvr32 /s wups2.dll

regsvr32 /s wuweb.dll

regsvr32 /s wucltui.dll

net start wuauserv

 

HANS

 

 

Redigerad av Hanseg
Rubrik
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Cecilia sade:

I år är det normalt att Windows Update i Windows 7 håller på i 1-2 dygn innan uppdateringarna kommer in. Det finns en del trix för att snabba på det och jag har för mig att det har varit uppe i forumet tidigare.

Tack Cecilia, då får jag låta den datorn stå ett drygt dygn så får jag se hur det går

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört WindowsUpdateDiagnostic.diag efter 3 timmars körning utan programmet stoppade sökandet stängde jag det, har  även försökt att uppdatera Windows Updateraren .msu filer vill också söka  på nätet, och då är det kört eftersom föloppsindikatorn bara går på i all evighet. ALLT som på något sätt behöver hämta filer på Microsoft verkar vara kört, kompletta .exe filer går att köra eftersom dom inte behöver komplettera från Microsoft

Efter sökning med Google så hittade något om  att efter sp1 uppdateringen så har Microsoft  gjort någon ändring på Windows Update  som skall ha ställt till det. men vad jag än försöker installera som måste hämta filer av något slag från Microsoft så händer ingenting utom att förloppsindikatorn står och jobbar utan det blir klart, någon som vet något om det, som kan förklara för mig

 

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att uppdateringarna installeras, fastän det ser ut som om inget skulle hända. Efter en, ganska lång, tid dyker det upp en symbol i startmenyn, vid Stäng av, som visar att det behövs en omstart för att installera uppdateringar.

Prova annars mitt tidigare förslag: 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
On ‎2016‎-‎09‎-‎11 at 01:30, Cecilia sade:

I år är det normalt att Windows Update i Windows 7 håller på i 1-2 dygn innan uppdateringarna kommer in. Det finns en del trix för att snabba på det och jag har för mig att det har varit uppe i forumet tidigare.

Tack för tipset Cecilia.

Efter att ha kört in W7 Pro samt SP1 och Office 2013 på en äldre dator (Corei7 + 16GB ram och 100/100 fiberlina)

fick den stå på från fredag lunch till måndag morgon innan den laddat ner totalt 216 uppdateringar via Microsoft Update.

Tycker faktiskt att Microsoft kunde kostat på sig en Service Pack 2 för W7.

men som sagt - Tack för tipset -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, göte sade:

Tack för tipset Cecilia.

Efter att ha kört in W7 Pro samt SP1 och Office 2013 på en äldre dator (Corei7 + 16GB ram och 100/100 fiberlina)

fick den stå på från fredag lunch till måndag morgon innan den laddat ner totalt 216 uppdateringar via Microsoft Update.

Tycker faktiskt att Microsoft kunde kostat på sig en Service Pack 2 för W7.

men som sagt - Tack för tipset -

Det finns en Update Rollup, dvs Microsoft har samlat ihop mängder med uppdateringar i en klump: https://support.microsoft.com/sv-se/kb/3172605
Kan användas om man vill göra en manuell uppdatering i stället för att låta uppdateringarna sköta sig själva i bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...