Gå till innehåll

Mozilla Thunderbird


CGD

Recommended Posts

Nej det är inte lätt som en plätt!

Om jag har ett mejl markerat och väljer verktyg så få jag upp många val där, även så  "Kör filter på mapp" och "Kör filter på meddelande". Men absolut inget händer om jag väljer något av dessa alternativ. Så förklara lite mer hur jag ska göra  för att i detta fallet få alla mejl från biblioteket att hamna i en egen mapp döpt just till biblioteket. Det ska ske automatiskt så dessa mejl kommer inte att finnas i Inkorgen utan endast i Biblioteksmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, CGD sade:

Nej det är inte lätt som en plätt!

Om jag har ett mejl markerat och väljer verktyg så få jag upp många val där, även så  "Kör filter på mapp" och "Kör filter på meddelande". Men absolut inget händer om jag väljer något av dessa alternativ. Så förklara lite mer hur jag ska göra  för att i detta fallet få alla mejl från biblioteket att hamna i en egen mapp döpt just till biblioteket. Det ska ske automatiskt så dessa mejl kommer inte att finnas i Inkorgen utan endast i Biblioteksmappen.

Du ska alltså inte välja något av de två valen utan klicka på "Meddelandefilter" ovanför de två valen.

Man kan också välja "Meddelande" - "Skapa filterregel utifrån meddelande". Då får man en del ifyllt automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...