Gå till innehåll

Få Windows till att komma ihåg innehållet i bildmappar


CGD

Recommended Posts

Jag har ju många fotomappar och eftersom jag här har innehållet i varje mapp som små bilder så tar det lite tid att läsa in alla bilderna varje gång jag öppnar en ny eller redan tidigare öppnad mapp. Jag har 32 GB minne så jag skulle vilja att Windows lägger mappar jag öppnar i minnet så att nästa gång jag öppnar dem så kommer de direkt utan någon söktid.
Jag kommer ihåg att när jag hade XP så fanns det ett litet program som ändrade inställningar i XP och där fanns även en inställning för hur många mappar som las i minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ändra indexeringsalternativen via kontrollpanelen, välj Kategori -> små ikoner

Klicka på indexeringsalternativ -> Ändra 

Expandera (om du inte redan ser dem) C:

Leta rätt på dina kataloger och markera dem, spara.

Starta om och testa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här fungerar ju även om det inte var riktigt samma sak som jag efterlyste. Dit förslag är ju en typ av indexering men det jag såg under XP var att man kunde ändra hur många kataloger som XP höll i minnet. Det betydde naturligtvis i motsats till dit förslag att lagrade kataloger försvann när man stängde av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer någon av er ihåg vad det lilla program hette, som Microsoft gav ut för att kunna göra vissa ändringar i registret. I detta har jag för mig att det fanns en inställning som ändrade hur många mappar Windows höll i minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...