Anna Maria Posted September 29, 2016 Share Posted September 29, 2016 (edited) Jag har en scanner som heter Canon M190. Jag undrar var hittar jag drivrutiner till den scannern. Jag har försökt leta själv men jag hänviasas bara vidare till andra sidor när jag försöker ladda ner drivrutiner som jag tror tillhör scannern. Jag använder Windows 7 Ultimate. Scannern funkade till min förra Linux version iallafall... Jag har haft den till Windows 7 Premium förut också. Jag surfar med Linux nu så jag kan inte använda Windows update. Jag kan inte surfa på någon av mina Windows datorer. Det gick inte att hämta drivrutiner från den sidan tyvärr... /Anna Maria Edited September 29, 2016 by Anna Maria Felstavning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted September 29, 2016 Share Posted September 29, 2016 Det ser ju ut som om nedladdningen lyckades? Titta i katalogen där filer laddas ner. Det bör finnas en "aomwin200ea24.exe" där. Annars finns drivrutiner här: Länk till 64-bitars Windows-version: hhttp://www.canon.se/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mp_series/pixma_mp190.aspx?type=drivers&driverdetailid=tcm:87-729961&os=Windows 7 (64-bit)&language= Länk till 32-bitars Windows-version: http://www.canon.se/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mp_series/pixma_mp190.aspx?type=drivers&driverdetailid=tcm:87-1004625&os=Windows 7 (32-bit)&language= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna Maria Posted October 2, 2016 Author Share Posted October 2, 2016 (edited) Scannern funkar till datorn nu... Men bara till en av mina Windows datorer konstigt nog och det måste vara rätt tangentbotd också som hör till min Compaq dator där jag har Windows 7 Ultimate 32 bitar ... Det är ett problem ibland att ha flera datorer... Den första inscannade testbilden blev dock inte så bra... /Anna Maria Edited October 2, 2016 by Anna Maria Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts