Gå till innehåll

Hoppas att supporten till Windows hjälper till


Anna Maria

Recommended Posts

4 minuter sedan, Lasse B sade:

Mitt svar kanske inte mycket till hjälp, men jag använder HP-Supportassistans för att plocka hem uppdateringarna till datorn, efter bla en omformatering.

Lasse

Eftersom drivrutiner till nätverk inte finns så kommer hon inte ut på nätet på aktuell dator, alltså fungerar inte HP-Supportassistans. Däremot kan det vara en bra idé efter att nätverket kommit igång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Jag måste nog ladda ner dessa filer på en dator som har Windows...

Nej! Går bra på Linux, Mac och Windows... bara kopiera över dom på ett usb-minne och in med USB-minnet i den datorn du behöver fixa. Testade nyss på en iMac med Safari och det funkade utmärkt. Du ska ju bara kopiera dom sen... inte köra dom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago, Lasse B said:

Mitt svar kanske inte mycket till hjälp, men jag använder HP-Supportassistans för att plocka hem uppdateringarna till datorn, efter bla en omformatering.

Lasse

Jag måste nog ladda ner dessa filer från en dator som har Windows för det funkade inte och bilderna som jag tänkte ladda upp som bevis på att det inte funkade har jag glömt att kopiera till USB-minnet  eller så tog jag ett annat USB-minne... Jag ska testa Hp-support assistans Om det nu inte kräver att man är uppkopplad på en Windows dator...

/Anna Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rädd att det inte går att hjälpa dig... om du inte förstår konceptet att ladda hem filer, kopiera dem till ett usb-minne och sedan sätta usb-minnet i en annan dator... ja då har jag inga fler ideér.

 

Du kan inte använda HP-assistans på annan dator än den du behöver få hjälp med. Och den har ju inte internet, så det kommer inte funka. Och kan du flytta HP-supportassistans från en dator till en annan så kan du flytta filerna du behöver också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago, Manneman said:

Jag är rädd att det inte går att hjälpa dig... om du inte förstår konceptet att ladda hem filer, kopiera dem till ett usb-minne och sedan sätta usb-minnet i en annan dator... ja då har jag inga fler ideér.

 

Du kan inte använda HP-assistans på annan dator än den du behöver få hjälp med. Och den har ju inte internet, så det kommer inte funka. Och kan du flytta HP-supportassistans från en dator till en annan så kan du flytta filerna du behöver också.

Det funkade tyvärr inte. Jag måste ladda ner filerna från en dator som har Windows...

Och orsaken till att jag har negativ text beror på att jag tycker texten är tydigare i vissa fall . Men när det gäller bilder blir det ju inte så bra... Ville bara visa att det inte funkade att ladda ner. Jag måste låna en dator med Windows från någon... Jag hoppas det funkar lika bra med en bärbar Windows dator...

Anna Maria

 

Funkade inte.jpe

Funkade inte2.jpe

Funkade inte3.jpe

Funkade inte5.jpe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått info om datorn och den är för gammal för att Hp de ska hjälpa till enligt den sidan. Men nu har jag iallfall en fungerade telefon så jag kan ringa dem. Få se om de svarar att de inte vill hjälpa till eller nåt sånt... Det är nackdelen med märkesdatorer...:(:angry:

/Anna Maria

 

Hpdator.jpe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plocka hem dessa filer! Lägg dom på ett USB och stoppa det sedan i datorn som inte har internet. Följ instruktionerna för varje installation.

OBS att det är 64-bitars och att det kanske inte fungerar på din dator, men testa! När dessa är installerade så ska du ha ett fungerande internet och kan köra Windows Update och annan internetaktivitet.

sp57789.exe

sp57813.exe

sp57819.exe

sp57833.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag hoppas att det funkar och om det inte funkar så får jag installera Windows 7 med 64 bitar... Datorn blir iallafall inte tyst:angry: Men mina andra datorer som jag har Linux på med 32 bitar blev tysta. När jag har installerat dessa filer hoppas jag att jag kan  registrera mej på SIS-listan för synskadade igen. Det funkar inte med Linux tyvärr. Jag tänker inte hålla på och köra antivirusprogram och annat så fort jag har använt den datorn. Det borde räcka en gång i veckan beroende på hur mycket jag använder den...Jag tänker bara använda datorn när jag absolut måste...

Anna Maria

 

Redigerad av Anna Maria
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr verkar det så...

 

Finner det väldigt konstigt att datorn skulle väsnas mer för att du har ett 64-bitars Windows än ett 32-bitars Windows installerat. Det borde det inte göra... Att det blir tystare med Linux... ja, kanske. Det är bara att välja vad du behöver mest, så enkelt är det. Ett fungerande Windows där fläktarna går mer eller ett Linux där datorn inte lever upp till sitt fulla potential

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte hittat det än så har du en  Compaq CQ2815EO PC ALL

Det kan du hitta med hjälp av serienumret som du CZC2284LHL , detta är inte modellnummer.

Med detta går man in på Hp´s sida för support och kollar din garanti, som för övrigt gick ut 2013

Citat

Drivrutiner..

Citat

 

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...
On 11/12/2016 at 5:18 PM, Venoms said:

Om du inte hittat det än så har du en  Compaq CQ2815EO PC ALL

Det kan du hitta med hjälp av serienumret som du CZC2284LHL , detta är inte modellnummer.

Med detta går man in på Hp´s sida för support och kollar din garanti, som för övrigt gick ut 2013

Drivrutiner..

 

Det är det som är nackdelen med Windows att man behöver drivrutiner till allt... Det är ju bra att de ligger kvar här när de blev överskrivna av Windows 7 då jag installerade förut... Och så låter datorn ganska mycket... Jag använder Windows 7 på min hp dator bara när jag absolut måste.

Anna Maria

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 år senare...

Nu är den datorn kopierad och raderad och står i köket. Jag har glömt att sätta den i min rullkorg och dra ut den till grov soprummet. Kul att läsa gamla inlägg. 

Nu har jag en dator med Windows 10 som har en SSD och den låter inte ! :D

Men det är en massa onödiga program på den tycker jag... För att kunna hanterar den utan att få krupp magsår och nervösa besvär så använder jag Total Commander mycket. 

/Maria

 

Redigerad av Anna Maria
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...