Gå till innehåll

iPhone 6 och en Powerbank


CGD

Recommended Posts

Jag har som present köpt en Powerbank TP-link 15600 mAh (http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/249959-tp-link_15600mah_powerbank-usbx2_5v_25a-vit) till en person som har en iPhone 6. Men när jag läst på lite så undrar jag om det verkligen fungerar. När batteriet i mobilen är slut så kan det tydligen ta flera timmar att ladda upp mobilen igen och då är man ju utan mobil ändå. Eller kan man ladda upp mobilen lite då och då. Powerbanken väger ju även lite mer än mobilen med sina 344 g. När jag köpte powerbanken hos Webhallen frågade jag om den fungerade med iPhone 6 och det var ju inga problem med det men jag tänkte inte på att fråga hur det ska fungera så att man aldrig blir utan ström i mobilen.
Har vi någon här med erfarenhet som vet hur det här ska fungera i praktiken? Eller kanske någon som vet ändå. Kanske finns det någon annat bättre alternativ?
 

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst så väntar man inte till batteriet är helt slut...de få gånger jag använt en Powerbank så har det varit från ca 20% på telefonens batteri. Sen använder man telefonen som när man pluggar den i väggen och använder den samtidigt. Ju mer du pillar med telefonen ju längre tid tar det att ladda den och ju mer kräm går åt från själva Powerbanken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...