Gå till innehåll

Hemliga kopior


Recommended Posts

Jag har skapat en ny outlook e-post.

Jag vill att alla kontakter ska ingå i en grupp. Men när jag skickar ett gruppmail vill jag att det ska vara hemligt. Alltså ingen av gruppens medlemmar ska kunna se vilka mer som ingår i gruppen och om någon svarar på mejlet så går svaret bara till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju rätt som du föreslår, men ändå inget bra sätt. Tänk att du har femtio användare som du ska skick mejl till, då blir det rätt tidsödande att mata in alla femtio.

Jag kan ju idag göra en grupp och skicka mejl till denna grupp bara genom att välja gruppen. Jag behöver inte skriva in några namn eller något annat. Men då kan alla se vem mer som fått mejlet. Men hur gör jag om jag nu vill att var och en som får mejlet bara ska kunna se sin egen adress, så som om mejlet bara var skickat till denna person. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tack nu har jag haft möjlighet att prova och har fått det att fungera. Men fortfarande har jag ett litet problem. Jag har gjort en grupp med användare, än så länge bara ett litet fåtal, för att kunna testa. Men när jag tar bort gruppen så försvinner alla användare som är med i den också och inte bara gruppen. Vad gör jag fel här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du gör något fel. Var det befintliga kontakter du lade till i listan, eller skapade du dem i listan? Det kan möjligen göra skillnad, om kontakterna finns bara i listan. (Jag har begränsad, nästan ingen, erfarenhet av kontakthanteraren i Outlook.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...