Gå till innehåll

.net framework ladda ner alla versioner?


alex_m

Recommended Posts

När jag kör installationsprogram så avbryts det då .netframework (rätt version) saknas. Installationen säger inte vilken version det gäller.

jag försöker installera en oracle databas.

Hur kan jag lättast göra skall jag ladda ner alla versioner, eller vilka versionnummer skall man då välja för att täcka upp "kompabiliteten"

fanns ett program som heter "all in one runtimes" är det något att rekomendera

 

 

slutligen databasen oracle fungerar under Windows 7 PRO ,detta är Windows vista buissnes. Är netframework för dessa Windows versioner lika....databasen har fungerat med vista tidigare. Men detta är nyformaterad ominstallation 

mvh alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

hej jowa och tack för svar,

jag har nu försökt ominstallera programet, prosis (volvo reservdelskatalog) med denna version av .net framework, men lyckas inte kanske är det ett annat fel,men vad jag förstår beror det på något MSI program som ej går igenom.

 

jag skickar med felloggen jag får, och om någon skulle vilja ha tid att kolla denna och dra egna slutsatser över vad som kan vara fel skulle jag vara mycket tacksam, bifogar denna som .txt

 

med vänliga hälsningar

alex

PROSIS_Offline_20170124082602.log

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Jowa detta fungerade utmärkt,

 

här är loggen för en annan dator jag haft problem med gällande ominstallation av samma program, kanske kan du utläsa något om den?

 

det verkar som det är oracle databas 11g "standard" edition 64-bitars som krånglar om jag förstår rätt., men den kan man väll inte ladda ner , vet att de tillhandahåller både avinstallereare samt install.fil men då måste man vara registrerad användare tror jag,

 

mvh alex

PROSIS_Offline_20170124165148.log

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...