Gå till innehåll

Malwarebytes 3,0


Recommended Posts

Fråga, om någon vet, fundering.

Kör nu med Windows Defender & Malwarebytes - Anti Malware 3,0

När jag exempelvis laddar nr expressen, så ökar CPU direkt till 100%, men sjunker fort, likaså med exempelvis andra tidningar.

Kan det bero på att Malwarebytes kollar igenom, så att inget infekterat finns, och därför ökar en kort stund ??.

Konstig fråga kanske, men ställer den ändå, kan det vara skadligt för processorn ??.

Lasse

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle väl snarare säga att det beror på att Expressens sidor innehåller så vansinnigt mycket som ska laddas ner och som ska visas på skärmen av webbläsaren. Men du kan ju i Aktivitetshanteraren se om det är webbläsaren eller Malwarebytes som tar mycket CPU-tid.

Det är inte skadligt för processorn att användas fullt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar.

Det verkar vara både Malwarebytes och Edge.

Det är ju bara en kort tid, ca 20 - 30 sekunder sen går det ner igen. Går man in i tidningen igen, en kort stund efteråt blir det inte likadant då.

Ha det så bra,

Tack för dina proffsiga, kunniga svar.

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
8 timmar sedan, Cecilia sade:

Hur har du gjort alla andra gånger som det har kommit nya versioner?
Sannolikast är ju att de inte har ändrat filosofi för hur en uppdatering ska gå till.

Ovanstående är ett svar till ett inlägg som tagits bort och det gällde en fråga om hur man skulle uppdatera Malwarebytes 3 till en nyare version, behöver man avinstallera den gamla versionen först eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang tidigare fråga ang uppdatera till en nyare version av Malwarebytes.

Den version som nu gäller är: 3,0,6,1469

Fick detta på mailen från Supporten Malwarebytes.

Följande föreslår man, vid uppdatering av ny version.

Lasse B

 

Step 1: Uninstall:

  1. Uninstall Malwarebytes 3.0 from the Windows Control Panel.
    • If you do not see this program skip this part.
  2. Reboot your computer
  3. After the reboot, please download and run our MBAM-clean tool from the link below:
  4. Reboot your computer

Step 2: Download:
The latest version of Malwarebytes Anti-Malware may be downloaded at any time from this link:

https://downloads.malwarebytes.com/file/mb3

Step 3: Activate:
Once you’ve installed Malwarebytes Anti-Malware, you will need to activate your license to enable the Premium features. Please follow these steps to activate:

1. Click Activate located at the top right of the application. If you can’t find Activate, you have already registered the product.
2. Copy and paste the Key into the Key box
3. Click Activate

If you would like to view a how-to video showing these steps, please see below:

How to install – https://support.malwarebytes.org/customer/portal/articles/1835314-?b_id=6438
How to activate – https://support.malwarebytes.org/customer/portal/articles/1835315-?b_id=6438

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Jag tycker senaste generationen av Malwarebytes gratisverktyg är ett tydligt steg bakåt. Finns inte längre någon möjlighet till realtidsövervakning och det håller hela tiden på och gnäller med popuper att den inte är uppdaterad trots att jag valt att den automatiskt ska uppdatera utan att informera. Antaligen för att vara irriterande och få en att köpa Premium. I mitt fall blir det snarare att jag slutar använda deras produkter istället då jag har sett dem som ett komplement, inte en nödvändighet. 

Har jag rätt eller gör jag något fel? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, du kanske har rätt i det.

Köpte Premium för länge sedan, har en livstidslicens, så jag kör med den, tills det händer något annat.

Vad använder du istället, om man får fråga ??

Vad har du för antivirusprogram ?? om du nu har något ?? förutom det inbyggda Windows Defender.

 

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Nicklas sade:

Jag tycker senaste generationen av Malwarebytes gratisverktyg är ett tydligt steg bakåt. Finns inte längre någon möjlighet till realtidsövervakning och det håller hela tiden på och gnäller med popuper att den inte är uppdaterad trots att jag valt att den automatiskt ska uppdatera utan att informera. Antaligen för att vara irriterande och få en att köpa Premium. I mitt fall blir det snarare att jag slutar använda deras produkter istället då jag har sett dem som ett komplement, inte en nödvändighet. 

Har jag rätt eller gör jag något fel? 

 

Det har väl aldrig funnit någon realtidsövervakning i gratis Malwarebytes?
Mer än de två veckornas trial-period just när man installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 5/14/2017 at 11:15, Cecilia sade:

Det har väl aldrig funnit någon realtidsövervakning i gratis Malwarebytes?
Mer än de två veckornas trial-period just när man installerat.

Jag är faktiskt inte säker då det var ett tag sedan jag hade det installerat men jag har för mig att gratisversionen av Malwarebytes Anti-Exploit hade realtidsövervakning även efter 14 dagar, annars vore det ju inte till mycket nytta kan jag tycka. Nu ska det vara en del av det sammanslagna Malwarebytes 3 men bara i Premium. 

Sista tiden har jag bara kört med Windows Defender och en liten portion sunt förnuft. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skrev "gratisverktyg" menade jag i plural. :)

Nej vad jag minns var det inte beta. Jag tolkar det som att den stabila versionen numera är inbyggd i Malwarebytes 3 Premium, medans om man vill betatesta den senaste experimentella kan man göra det i en gratis standalone. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...