Gå till innehåll

Lokala mappar i Thunderbird


CGD

Recommended Posts

Jag har gjort en mapp där jag vill att alla lokala mappar i Thunderbird ska läggas men jag får det inte till att fungera. Jag har gjort så att mappen ska ligga så här, D:\CGD\Documents\E-Post\Thunderbird. Men varje gång Thunderbird startas så lägger den mappen här D:\CGD\Dokument\E-Post\Thunderbird. Det här ser ju ut till att vara samma men det är det inte för det skapas en mapp till med namnet Dokument. Så när jag tar upp det här i utforskaren så ligger det alltså två mappar med namnet Dokument under CGD. När jag i Thinderbird försöker flytta de lokala mapparna så kommer det upp ett meddelande, En föräldrakatalog till katalogen som anges i inställningen för den lokala katalogen används redan av kontot cgd@hotmail.se. Välj en annan katalog.
Om jag stänger Thunderbird och raderar allt som har med Thunderbird att göra i bägge dokumentmapparna och sedan skriver in Thunderbird på rätt ställe så när jag startar Thunderbird så skapas den andra Dokumentmappen på nytt. I katalogen finns det endast några små filer. Men däremot så har det skapats flera filer direkt under D:\CGD\Documents\E-Post i rätt Dokumentmapp men inget i Thunderbird katalogen. I rätt Dokumentmapp skapas det också en katalog med namn Archives.sbd.

Vad menas med det här och kan jag komma till rätta med det?

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...