Gå till innehåll

2st Windows 10 Pro (Retail) bortskänkes


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Attans, för långsam. Hade varit fint med en Pro retail som man kan flytta med sig till nya datorer för all framtid om jag förstår det rätt. Men jag har ju redan fått ett par Windows 7 retail licenser så är tacksam för dem. :) De har dock låsts till datorerna när de uppgraderades gratis till Windows 10. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid en städning hittade jag 2st boxar med Windows 10 Professional (retail) som jag inte har något behov av. Skänker bort varsin box/licens till de två första intressenter som har bättre nytta av en sådan än jag

Jag tar gärna

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Nicklas sade:

Attans, för långsam. Hade varit fint med en Pro retail som man kan flytta med sig till nya datorer för all framtid om jag förstår det rätt. Men jag har ju redan fått ett par Windows 7 retail licenser så är tacksam för dem. :) De har dock låsts till datorerna när de uppgraderades gratis till Windows 10. 

Är det verkligen så? Har använt en Retail W7 och uppgraderat till Windows 10. Datorn åkte på sophögen och jag använde licensen på en laptop. Funkade utmärkt att aktivera (retail) och sedan uppgradera. Detta gjordes t o m efter "sista gratisdagen"om än bara någon månad efter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 1/23/2017 at 11:31, Manneman sade:

Är det verkligen så? Har använt en Retail W7 och uppgraderat till Windows 10. Datorn åkte på sophögen och jag använde licensen på en laptop. Funkade utmärkt att aktivera (retail) och sedan uppgradera. Detta gjordes t o m efter "sista gratisdagen"om än bara någon månad efter. 

Jag har faktiskt inte provat men vad jag läst så ska den vara låst till datorn efter gratis uppdatering. Det jag har provat är att göra clean install efter formatering på samma dator och då behövde jag inte ange några nycklar och så på så sätt verkar den ju vara hoplänkad med datorn i alla fall.

Vid närmare eftertanke så hade jag ju uppgraderat dem från 7 till 8/8.1 först, inte direkt från 7 till 10 om det har någon betydelse. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...