Gå till innehåll

Dolby Digital i Win 7


MAUR24

Recommended Posts

Varför funkar inte Dolby Digital i Win 7 när jag spelar upp filmer med 5.1 ljud och har VLC mediaspelare som spelar upp filmen, när det fungerar i Win 10 med exakt samma film och spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2017-01-30 at 06:51, Venoms sade:

Se till att du har alla drivrutiner som behövs i windows 7, chipset drivar till moderkortet och eventuellt HD ljudprogramvara.. men den sista beror mer på vilket ljudchip som du har.

Ja det tror jag i alla fall att jag har, skulle du kunna lista vilka jag behöver för att det ska fungera i win 7, har försökt att lägga in dom som sägs klarar att avkoda Dolby Digital och DTS, Det får jag ta och kolla innan jag kan svara på det säkert, har inte använt Speccy  så mycket än, men kan man se det där? Vad det gäller HD Ljudprogramvara så tror jag att det är inbyggt i själva COAX/SPDF utgångarna för där kan jag välja vilka format som ska vara aktiva och hur hög upplösning det ska vara på ljudet.

Men hölls på med det och testade olika spelare och först så testade jag med Zoom player men då funkade texten, men inte Dolby Digital 5.1 Swe, fast det till och med var för markerat att det skulle vara standard ljudet och efter det så testade jag DVDFab media player och då fungerade både text och ljud, så vad säger det om drivar till win 7, borde inte det fungera i VLC med då tycker jag? Vad är det du syftar när du säger ljudchip, är det ljudkortet du menar då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...