Gå till innehåll

[ LÖST ] Programvara W10


Lasse B

Recommended Posts

Fråga.

Dotterns dator pajade helt.

Om man köper en ny, med Windows 10, och laddar ner senaste versionen ( Programvara )  från Windows sida.

www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

 

Kan man då aktivera Windows utan en nyckel, på mina HP, har jag inte fått någon nyckel.

Sitter tydligen i datorn.

 

Lasse B

 

 

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det står ju på sidan du hänvisar till under "använda verktyget för att skapa installationsmedia". Det är bara om du installerar windows 10 för första gången på datorn eller om windows 10 inte var förinstallerat på datorn av datortillverkare som det behövs en produktnyckel. Det gäller ju inte din tänkta dator som har windows 10 förinstallerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sammanfattningsvis,

Så behöver jag ingen nyckel, när jag köper en ny dator med W 10, och gör ett USB för att göra en ren installation.

Var det rätt uppfattat ??

Stressad i dag, mesta har gått åt fanders.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt Lasse. Du måste bara se till att den nuvarande Windows 10 är aktiverad, vilket den troligen redan är när den startas första gången. Därefter är det bara att installera med eget media om och om igen.

 

Om du använder eget media (usb-versionen) så bara "hoppa över" steget när du tillfrågas nyckel. När du sedan är ansluten till nätet så kollas datorns unika hårdvaru-id mot Microsofts servrar och aktiveras ändå.

 

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...