Gå till innehåll

Låsskärmen - öppna automatiskt?


CGD

Recommended Posts

När jag startar datorn måste jag skriva in mitt lösenord. Men när jag lämnar datorn så släks skärmen efter ett tag och datorn blir också läst. Så när jag kommer tillbaka måste jag återigen skriva in lösenord.

Jag skulle vilja ställa in så att när jag lämnar datorn så släcks skärmen efter ett tag men datorn bli inte låst, utan när jag kommer tillbaka så tänds skärmen och jag kan fortsätta. Men om jag trycker på Windowstangenten och l så blir datorn låst. Jag har letat men hittar inte rätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LightningStrike var inne på rätt väg. När jag tog upp fönstret för skärmsläckaren så var ju rutan för "Återvänd till inloggningsskärmen" inte ikryssad. Men jag kryssade i den och tryckte på OK. Nästa gång jag startade datorn så kryssade jag ur rutan och tryckte på OK. Så nu fungerar det. Något hade väl hakat upp sig tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Jag väcker den här tråden för nu har jag samma fel igen. När skärmen släcks ner så återkommer inloggningssidan när jag väcker den till liv igen. Jag vill slippa detta men hur? Finns det dolda inställningar som jag inte hittat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack för att du skärper min uppmärksamhet Cecilia. Naturligtvis hade jag inte sett ordentligt vad Hanseg skrev. Jag försökte ändra på en annan plats.

Jag märkte att den senaste uppdateringen Windows 10 gjorde ändrade på mycket. Inte bara på många inställningar utan även flera drivrutiner föll bort. Så jag antar att eftersom Microsoft nu tvingar på oss uppdateringar så kommer det nog en dag där man märker att de tillbehör man har kopplat till datorn eller datorn själv inte längre fungerar på grund utav en Windows 10 uppgradering som egentligen borde heta Windows 11.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...