Jump to content

Batteriet Datorn

Recommended Posts

svar nej.. det är inte farligt och det blir inte överladdat. Tänk dig att du skulle ha en dockningslist där datorn ligger i hela tiden.. datorn klarar det. Däremot så är det rekommenderat att kalibrera batteriet en gång i månaden. Gör som följer:

Ladda fullt.

Gå till inställningarna och skapa ett nytt energischema där du förbrukar det mesta möjliga.

Dra ur sladden, låt nu datorn arbeta så att den stänger av sig själv. 

Stoppa i sladden och ladda fullt.

Gå till energiinställningarna och ställ tillbaka till ditt vanliga energialternativ.. spara.

Nu är batteriet kalibrerat igen.

Ingen fara.. Hp har en funktion som styr laddningen. Skulle den krångla.. prova att uppdatera bios och chipset.. Du har väl en dvd som du fick med vid leveransen..

Chipset styr moderkortets delar

Bios styr hårdvara

kort beskrivet...

Edited by Venoms

Den är väl bra.. 

Har du SSD eller det andra alternativet?

Personligen skulle jag välja ssd eftersom man/jag inte behöver så stor lagringsyta när det finns OneDrive eller GoogleDrive att ytnyttja för lagringen och backup för den delen. Jag upplever att de håller batteriet lite längre med ssd.. fast det kanske är en fantasi från min sida.. har inte kollat så noga på det.

Ja, den verkar vara okej.

Har precis avslutat , och gjort en ren installation av datorn, så mycket skit i den, när den är ny.

Men nu är den tömd, nyinstallerad.

Bra, då kan jag ha sladden i hela dagarna, stämmer det nu.

Ha en bra kväll.

Lasse B