bonusvita Posted February 14, 2017 Share Posted February 14, 2017 Jag tycker om att använda ordet "ej" när jag skriver text, men varje gång jag gör det så vill stavningsprogrammet göra mig uppmärksam på att ordet EJ kan kännas ålderdomlig eller främmande... Detta är inget stort världsproblem, men jag stör mig på att ett program rättar mitt språk som jag skriver på mitt sätt. Nu vet jag hur att stava, så egentligen kan jag stänga av funktionen, men jag tycker om att ha den på, för det finns alltid nåt ord jag just då inte kommer ihåg hur det stavas eller så har fingrarna dansat lite för fort över tangentbordet och då är den röda linjen jättebra. Nej, jag vill komma till rätta med stavningsprogrammet att acceptera ordet ej. Hur gör jag det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britt T Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Hej! Jag använder också ordet ej och får grön vågig linje under. Det är grammatikkontrollen som styr detta. Du kan trycka på knappen Ignorera regel, så kommer programmet ihåg detta. I Word 2016 det okej att använda ej mvh Britt T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts