Gå till innehåll

En egenhet som jag inte tycker om


-64

Recommended Posts

När jag t.ex har skannat någon bild eller text vill jag spara den i Mina dokument eller Mina bilder. Då kommer ju bilden/texten först till Utforskaren, jag skickar bilden/texten från skannern. Och från utforskaren skall jag flytta objektet till den vänstra spalten och t.ex Mina bilder. Det gör jag genom att klicka och dra objektet.

Men om det beror på någon inställning i min dator (HP Pavilion) eller om det är programvaran (Win 10) vet jag inte, men vänsterspalten är så "nervös, hyperkänslig och stressad" så när jag kommer i närheten med mitt dragobjekt sprätter vänsterspalten till som en enarmad bandit (men bara med ett hjul) och mitt objekt kan hamna var som helst. Ofta har det inte gått att hitta objektet för man vet i det läget inte vad skannern har givit för namn på objektet. Man får helt enkelt göra om skanningen och försöka på nytt. Kanske både en och två gånger?

Känner någon igen detta? Finns det någon "motåtgärd", kan man lugna ner klick och dragfunktionen på något sätt? Musen har jag inställd på någon sorts mediumfunktion.

Jag har skrivit att jag har Win 10 här, men det var lika dant i tidigare versioner. Skannern heter, om det har någon betydelse (?): HP 6830.

Ett bildexempel:

klicka-och-dra.JPG

Jag skall alltså dra ett objekt från den höga spalten till den vänstra.

Redigerad av -64
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...