Gå till innehåll

Blåskärmar i tid och otid.


Snoffa

Recommended Posts

Hej!

Har under det senaste månaderna råkat ut för blåskärmar i tid och otid. Men jag upplever att det sker mest när jag spelar. Skulle bli så glad om någon med kunskap kunde hjälpa mig att ta reda på varför. De två senaste gångerna har jag fått felkoderna PFN_LIST_CORRUPT och BAD_POOL_HEADER. Är lite osäker på vad som behövs för att göra en proper felsökning men jag har adderat de två senaste dumpfilerna som vart skapad + en dxdiag på min datorspecifikation. Hojta gärna till om det är något mer ni behöver :) 

030217-8625-01.dmp

030117-8984-01.dmp

DxDiag.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vill du veta exakt vilken drivrutin som spökar kan du köra denna applikationen: http://www.resplendence.com/whocrashed

Då felet uppstår mestadels vid spel pekar mycket på att det är kladd med grafikkortsdrivrutinerna. Är dom uppdaterade till de senaste? Skippa Windows Update och gå direkt till chiptillverkaren... AMD eller nVidia och leta upp den senaste till ditt grafikkort. 

Fortsätter problemet så går du vidare med andra drivrutiner. Dessa får du leta efter hos datorns tillverkare. Drivrutiner till moderkortet och chipset är mest relevanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...